Inköpare till Nobeli Business Support

AxÖ Consulting AB / Inköpar- och marknadsjobb / Karlskoga
2020-02-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare till Nobeli Business Support" (publicerad 2021-07-26) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Kristinehamn, Hallsberg eller i hela Sverige

Brinner du precis som oss för att göra det enkelt och smidigt för våra kunder och deras verksamhet? Då är kanske Nobeli företaget du ska utvecklas inom?

Nobelis Inköpsfunktion är just nu inne i en spännande utvecklingsfas där inköpsavdelningen ska utveckla den egna inköpsverksamheten till att bli en tydligare och effektivare inköpsorganisation, med ansvar för hela inköpsprocessen.

Syftet är bland annat att bidra till uppfyllandet av företagets ekonomiska mål.

Vill du arbeta med inköp nära verksamheten, i en miljö med korta beslutsvägar där målet är bra långsiktiga lösningar? Då kan den här rollen som inköpare vara ditt nästa steg i karriären.

Om Nobeli Business Support
Nobeli Business Support är ett tjänsteföretag med kunderbjudanden inom bl a affärsområdena Dokumenthantering, Lön, inköp och Säkerhet. Företaget har ca. 140 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Huskvarna.

Nobeli Business Support erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor, kunder och leverantörer. Nobeli Business Support prioriterar kompetensutveckling och erbjuder stöd och resurser för att utvecklas i sin yrkesroll. Värdegrunden bygger på kompetens, kvalité, förtroende och framåtanda. Hela verksamheten befinner sig i en rolig utvecklingsfas med högt engagemang och en strävan framåt. Läs mer på Nobeli.se

Publiceringsdatum
2020-02-18

Om tjänsten
Inköpsavdelningen inom Nobeli Business Support består idag av fem medarbetare och förutom att agera som en intern inköpsfunktion levererar avdelningen inköpstjänster till sina ägare.
I rollen som intern inköpare kommer du vara med och driva och utveckla inköpsarbetet inom Nobeli Business Supports inköpsfunktion. Du kommer att ingå i tvärfunktionella team och vara med att driva exempelvis kostnadsreduceringsinitiativ. I arbetsuppgifterna ingår att förhandla och skriva avtal med leverantörer samt att genomföra utvalda inköpsstrategier.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:

• Förbereda, leda och självständigt driva förhandlingar där du sköter allt från offertförfrågan till att utforma avtal
• Identifiera, prioritera, driva och följa upp lönsamhetspotentialer
• Genomföra analyser av leverantörer och priser
• Hantera och uppdatera våra inköpssystem och andra inköpsrelaterade system
• Omvärlds- och trendbevakning kring produkter och leverantörer samt leverantörsutveckling

Förutom att arbeta inom vår interna verksamhet kommer du även vid behov att stötta kollegorna med korrekta inköp, projektupphandlingar och avrop mot någon av våra ägare.
Tjänsten är placerad på Nobeli Business Support huvudkontor i Karlskoga.

Kvalifikationer
Vi ser att du har gedigen erfarenhet från strategiskt och operativt inköpsarbete och är väl förtrogen med förhandlingar och avtalsskrivning. För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående med en egen drivkraft och initiativförmåga för att lösa de uppgifter som kommer till dig. Då en stor del av arbetet sker i interaktion med andra ser vi att du har en god kommunikativ förmåga där du på ett prestigelöst sätt samarbetar och därmed skapar långa relationer med både kunder, leverantörer och inköpsteamet. Vi tror också att du är trygg i din roll med tydligt affärsfokus och god analytisk förmåga. Ditt arbete präglas av gott affärsmannaskap och noggrannhet. Det är av vikt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Erfarenhet från liknande roller inom tjänsteföretag eller offentlig sektor är en meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

Om ansökan
Detta är ett rekryteringsuppdrag via AxÖ Consulting för anställning direkt hos Nobeli Business Support. Urval sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta mia.haglund@axoconsulting.se, telefon 0723 960582.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AxÖ Consulting AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/25".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Nobeli Business Support AB

Jobbnummer
5104719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AxÖ Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AxÖ Consulting AB: