Inköpare / Kategoriansvarig

Codeq AB / Inköpar- och marknadsjobb / Vaggeryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Vaggeryd, Gnosjö, Aneby, Jönköping, Sävsjö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Codeq AB i Vaggeryd, Gnosjö, Aneby, Jönköping, Sävsjö eller i hela Sverige

Ekets Mekaniska och Uppåkra Mekaniska har sedan starten utvecklats till några av norra Europas mest kvalificerade företag inom avancerad skärande bearbetning. Med totalt ca 390 medarbetare och nästan 60 MEUR i årlig omsättning förser vi våra kunder i hela världen med avancerade produkter. Vi är en komplett leverantör som erbjuder våra kunder en mängd lösningar och arbetsmoment inom skärande bearbetning, slipning, induktionshärdning och montering. Våra produktionsenheter har över 160 CNC-maskiner i högeffektiva produktionsceller. Vi har fabriker i Skillingaryd och Eket.

Är du på jakt efter en Inköpstjänst i ett branschledande företag med stora tillväxtambitioner? I så fall kan din nästa utmaning finnas hos Ekets Uppåkra. Som inköpare får du kommersiellt ansvar för din inköpskategori där du får kombinera strategiskt och operativt arbete i en organisation där teknikutmaningar har stor påverkan på inköpsorganisationen.

Du arbetar med hela inköpsprocessen med huvudansvar för att säkerställa effektiv och kvalitetssäkrad leverantörsbas och för att de KPI:er som berör din inköpskategori uppnås. Tjänsten erbjuder utvecklande affärsrelationer och mycket externa/interna kontakter. Det strategiska och koncernövergripande inköpsarbetet görs tillsammans med inköpsavdelningen som består av fem personer. Du rapporterar till Inköpschef.



Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Inköpsarbete inom egen kategori.
• Löpande utvärdering/uppföljning av leverantörer: prisutveckling, kapacitet, leveransprecision och kvalitet
• Offertförfrågningar för nya material, konstruktioner och/eller nya leverantörer.
• Leverantörs- och avtalsförhandlingar
• Uppdatering av leverantörsregister och artikelregister för inköpsartiklar.
• Leverantörsutveckling.

I samverkan med inköpsorganisationen jobbar du även med:

• Strategiskt inköpsarbete och säkerställande av leverantörsbas.
• Löpande leverantörsutvärderingar enligt prioritetslista.
• Omvärldsbevakning; Prisutveckling på råmaterial och annan relevant information med påverkan på inköp.

Vi söker dig som har...

• . några års erfarenhet av inköp och/eller produktionsplanering från producerande företag. Teknisk intresse och materialkunskap är viktigt, speciellt meriterande är kunskaper kring stål. Du behöver vara en god IT-användare och får gärna ha jobbat i Monitor. Engelska och svenska behöver du hantera med lätthet i tal och skrift. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning, eller motsvarande kompetens. Lämplig inriktning kan vara logistik, industriell ekonomi, maskin.

Som person vill vi att du är affärsmässig, relationsbyggande, resultatorienterad och kommunikativ. Vi förväntar oss också att du utifrån intern/extern återkoppling ständigt förbättrar och utvecklar dig själv och processer.



Tjänsten är placerad vid Uppåkra Mekaniska i Skillingaryd.

Tillträde sker efter överenskommelse.

Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast 26 juni. Du ansöker direkt via www.codeq.se under rubricerad tjänst. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Rekryteringen görs i samarbete med Codeq AB. Information lämnas av Christer Johansson, 0393 - 77 99 95, eller Daniel Segerfeldt 036 - 35 48 41.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-06-13

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Codeq AB

Adress
Codeq AB
Huskvarnavägen 80
55454 Jönköping

Kontorsadress
Huskvarnavägen 80

Jobbnummer
4202056

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Codeq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Codeq AB: