Inköpare/Administratör

Ecoviva AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
2024-06-24


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ecoviva AB i Solna

INKÖPARE/ADMINISTRATÖR TILL ECOVIVA
Är du en strukturerad matälskare med erfarenhet inom ekonomi eller inköp? Se hit!
Ecoviva har i över 15 år skapat goda, hälsosamma och hållbara matkassar för hemleverans. Vi är progressiva i vår strävan efter en mer hållbar livsstil utan att göra avkall på smak - något vår långa lista på utmärkelser och priser visar.
Hösten 2023 förvärvades Ecoviva av livsmedelsbolaget Protos med mottot "mat är viktigt på riktigt. Tillsammans med vår nya ägare vill vi ta Ecoviva till nya höjder och introducera många fler hushåll till en vardag full av smak. Vill du vara med?
Ecoviva letar nu efter en inköpare/administratör. Tjänsten är delad på 50% inköp och 50% ekonomi och löpande administration.
Som inköpare ansvarar du för:
• Planering och utförande av prognoser, orderläggning och inköp utifrån framtagna specifikationer från menyansvarig.
• Rutiner för att säkerställa tillgång på råvaror.
• Att tillsammans med produktutveckling hitta nya råvaror och inköpskanaler samt etablera och underhålla kontakter med leverantörer. Viss prisförhandling.
• Bevakning av förändringar i inköpspriser och att inköpen håller överenskommen budget.
• Inköp av produktbundet material, kartonger, påsar och annat emballage.
• Löpande kontakt med lager och ansvar för lagersaldo. Inventeringar och inleveranskontroller.
• Göra inleveransspecifikationer/plocklistor till produktion. Medverka i framtagning av plockrutiner.
• Förebygga samt hantera avvikelser, felleveranser och minimering av matsvinn.
• Utföra årliga kontroller av produktions/lagerpartner och löpande säkerställa att leverantörerna har giltiga certifikat och uppfyller krav på märkning och livsmedelssäkerhet.


Som administratör arbetar du med:
• Hantering av leverantörsfakturor
• Löpande bokföring
• Kostnads- och resultatuppföljning
• Viss orderhantering och kundadministration
• Koordinator/Super-user för vår hemsida/försäljningsplattform
• Andra arbetsuppgifter kan förekomma utifrån verksamhetens behov och/eller intresse

Som person är du:
• Ansvarstagande och professionell inställning med hög affärsintegritet
• Noggrann, strukturerad med proaktivt arbetssätt
• Flexibel, snabbfotad och öppen för att arbeta med många olika arbetsuppgifter som kan förekomma på en dynamisk arbetsplats.
• Positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och serviceinriktad personlighet som sätter både kundens och verksamhetens bästa i fokus.
• Matintresserad

Kvalifikationskrav
Inköpsrelaterad utbildning alternativt några års arbetslivserfarenhet av inköp- och/eller logistik. Utbildning eller erfarenhet inom ekonomi och bokföring, körkort och tillgång till egen bil är meriterande.
Övrigt om tjänsten
Tjänsten rapporterar till ansvarig för produktutveckling. Lön och arbetstid enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns. Förmåner? För rätt person finns utvecklingsmöjligheter att bli en av företagets viktigaste nyckelpersoner.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-31
E-post: info@ecoviva.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ecoviva AB (org.nr 556767-6936)
Armégatan 40 (visa karta)
171 71  SOLNA

Jobbnummer
8765886


Prenumerera på jobb från Ecoviva AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ecoviva AB: