Inköpare
Personalpoolen Mellansverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
2020-03-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare" (publicerad 2020-05-20) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Inköpare sökes
Nu söker Personalpoolen en inköpare till ett större företag i Örebro.
Om tjänsten
Som inköpare ansvarar man för att processa artiklar genom inköpsorder och/eller avrop samt ansvarar för att leverantören sköter sina åtagande och kommunicerar detta. Man arbetar för att nå uppställda mål för kostnad, kvalitet, leveranssäkerhet och överenskomna förbättringar. I tjänsten kan enklare upphandlingar ingå. Inköparen ansvarar även för att arbetet bedrivs i enlighet med de ramar, riktlinjer, rutiner och arbetssätt som gäller inom företaget.
I arbetsuppgifterna ingår bl a
• Leveransbevakning på artiklar beställda från fabrik
• Uppdatera och underhålla system avseende egna artiklar och leverantörer
• Säkerställa att rätt lagernivåer uppnås
• Hantera reklamationer och garantiärenden
• Kontering och attestering av fakturor
• Eftersträva kontinuerliga förbättringar för att sänka företagets kostnadsnivåer samt öka leveranssäkerhet från leverantörer
• Aktivt operativt arbete
Tjänsten är heltid startar omgående med placeringsort i Örebro. Uppdraget beräknas pågå sex månader i första hand med möjlighet till förlängning.
Kvalifikationer
Vi söker en inköpare med stort kundfokus. Du har förmågan att skapa goda relationer och kan på ett prestigelöst sätt hjälpa dina kollegor när det behövs. Som person är du noggrann och driven med en stark vilja att gå i mål med det du tar dig an på ett ansvarsfullt och strukturerat sätt. Du bör ha erfarenhet av större affärssystem och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du har en relevant utbildning på lägst gymnasienivå. Eftergymnasial utbildning inom logistik/inköp, gärna med inriktning logistik eller supply chain är meriterande samt erfarenhet av SAP.
För att lyckas och trivas i rollen
• Är du strukturerad, analytisk, självständig och professionell i bemötanden
• Har god administrativ förmåga
• Är flexibel, effektiv, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad
• Är resultatorienterad med stark drivkraft och förmåga att arbeta självständigt
Ansökan
Tjänsten är till att börja med en bemanning via Personalpoolen. Kontakt Personalpoolen; Ulrika Goldkuhl 070 2611505.
Du söker tjänsten genom att registrera dig med CV och personligt brev på
www.personalpoolen.se/lediga-jobb. Start omgående. Urval sker löpande så ansök redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2020-03-11ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPersonalpoolen Mellansverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Personalpoolen Mellansverige AB (org.nr 556646-5901)
Jobbnummer 5145062
Observera att sista ansökningsdag har passerat.