Infrastructure Expert till Swedish Match
Sigma IT & Management Sweden AB Sigma IT & Management Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigma IT & Management Sweden AB Sigma IT & Management Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Södertälje,
Uppsala,
Göteborg eller i
hela Sverige Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder.
www.sigma.seOm Swedish Match
Swedish Match är en internationell koncern som utvecklar, producerar, marknadsför och säljer marknadsledande varumärken som exempelvis General, ETTAN, Göteborgs Rapé, Onico, och Solstickan. Swedish Matchs varumärken är resultatet av mötet mellan hundraårig kunskap och råvaror av högsta kvalitet. Scandinavia Division ansvarar för utveckling, produktion, marknadsföring och försäljning av rökfria produkter inom den Skandinaviska marknaden. Antalet anställda i koncernen är ca 4 400 och huvudkontoret ligger i Stockholm. Swedish Match aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm (SWMA).
Nu söker Swedish Match en Infrastructure Expert till grupperingen Managed Workplace inom Group IT, och vi på Sigma har fått förtroendet att hjälpa till med rekryteringen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2015-04-09Om tjänstenEnheten Managed Workplace har ett helhetsansvar för hela den klientplattform och klientinfrastruktur som samtliga användare inom Swedish Match nyttjar. Klientplattformen innehåller allt från PC-klienter till telefoner, surfplattor och printlösningar. I denna roll kommer du att få vara med att påverka vilka IT-lösningar som ska implementeras och säkerställa bästa tänkbara leverans gentemot övriga delar av organisationen.
Tjänsten innebär ett stort ansvar - du kommer att få driva olika projekt samtidigt som du kommer att vara med att ta ansvar för den dagliga verksamheten och driften av klientplattformen. Du förväntas till exempel hålla koll på ärendena som kommer in och koordinera arbetet inom teamet för att säkerställa högsta tänkbara servicenivå mot organisationen och de interna kunderna.
Du kommer att agera som teknisk expert inom teamet, och vara den som kollegorna går till för att få experthjälp vid behov. Du kommer att få möjlighet att agera spindeln i nätet och ha kontakt med olika parter såväl internt som externt. Rollen innefattar också egen teknisk problemlösning där du får möjlighet att ta dig an komplicerade incidenter och problem.
I samband med etableringar av nya tekniska lösningar inom området kommer du att få ta ett stort ansvar och vara med att utvärdera och rekommendera olika alternativ för att man ska bibehålla en position i teknologisk framkant.
Tjänsten är placerad i centrala Stockholm och innebär vissa dagsresor till Göteborg.
ProfilFör att passa för denna position ser vi att du har arbetet i 5-8 år med klientinfrastruktur, infrastrukturella projekt och klientplattformar.
Tekniska kunskaper som krävs är följande:
• Mycket goda kunskaper om Windows klientoperativ.
• Mycket goda kunskaper inom AD och Group Policies.
• Mycket goda kunskaper gällande SCCM 2012.
• Kännedom om ITIL.
Utöver ovanstående är det starkt meriterande om du har:
• Erfarenhet av Mobile Device Management (MDM), till exempel Mobile Iron.
• Erfarenhet av Microsoft Service Manager.
• Erfarenhet av printlösningar.
Du har ett starkt logiskt tänk och vågar fatta viktiga beslut. Som person trivs du med att driva saker framåt och att ha många saker igång parallellt. Du ser gruppen som en helhet där leveransen och leveranskvalitén gentemot övriga organisationen är högsta prioritet.
Utöver ovanstående krävs det att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift i såväl svenska som engelska.
Din ansökan
Tycker du att tjänsten verkar intressant, stämmer väl in på din kompetens och är en roll som du skulle vilja ta dig an? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev till
caroline.wennerholm@sigma.se . Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringsansvarig Caroline Wennerholm 070-498 64 50.
Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och tjänsten ska tillsättas snarast, så sök redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-31
Ansökan kan skickas till e-postadress:
caroline.wennerholm@sigma.seKontaktCaroline Wennerholm +46 704986450, +46 704986450
caroline.wennerholm@sigma.seFöretagSigma IT & Management Sweden AB Sigma IT & Management Sweden AB
AdressSigma IT & Management Sweden AB Sigma IT & Management Sweden AB
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg
KontorsadressLindholmspiren 9
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2239590
Observera att sista ansökningsdag har passerat.