Informationssamordnare - teknisk information
Göteborgs kommun / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Förvaltningen ansvarar för att planera, leverera, förvalta och utveckla de lokaler och lokalbehov som finns inom Göteborgs Stad. Genom detta får stadens förvaltningar de lokaler som behövs. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. På förvaltningen arbetar cirka 630 personer.
Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.
Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.
Publiceringsdatum2023-12-22ArbetsuppgifterStadsfastighetsförvaltningen erbjuder dig en ledande arbetsplats där vi möter varandra med lyhördhet och omtanke i en framtidsorienterad kultur. Vår arbetsmiljö präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och variation på ålder och erfarenhet.
Till vår Enhet för IT och Digitalisering på avdelningen för Utveckling och Styrning söker vi nu en Informationssamordnare som ger expertsupport rörande teknisk informationshantering i projekt. Du får en nyckelroll på vår avdelning som jobbar förvaltningsövergripande.
ArbetsuppgifterDu blir en betydelsefull spelare när det gäller att bidra till kvalitetsnivån på förvaltningens tekniska information. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara:
• Kontroll av informationsleveranser
• Kvalificerad teknisk expertsupport rörande teknisk informationshantering i projekt och förvaltning
• Utbilda och kompetenshöja inom teknisk informationshantering
• CAD och BIM-kravställning
Din chef:
Ingemar Bogestad är en förändringsledare som tror på ett utvecklande ledarskap där medarbetare på ett förtroendefullt sätt får ansvara och planera sitt arbete. Som person är Ingemar lyhörd, resultatdriven och har hjärtat på rätta stället. Han har mångårig erfarenhet som chef inom ekonomi och IT.
Vi på Stadsfastighetsförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. För att göra det möjligt har vi efter pandemin skapat möjligheter till växelvis arbete, att kunna förlägga delar av sin arbetstid upp till 50% i hemmet. Vi erbjuder dig utveckling, framåtanda och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling.
KvalifikationerVi söker dig med minst 2 års yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är högskoleutbildad tex. arkitekt, civilingenjör eller en eftergymnasial utbildning med inriktning på teknisk informationshantering
Eftersom du blir en viktig del av vår informationshantering så förväntar vi oss att du har en god kompetens inom teknisk informationshantering. Du behöver ha erfarenhet av CAD och BIM program som exempelvis Solibri, BIMeye, Revit. Teknisk byggkompetens och grundläggande projektkunnande är meriterande för att kunna diskutera teknisk informationshantering med tex projektledare.
För att lyckas behöver du god kommunikativ förmåga när det gäller skriftlig och muntlig framställan. Det är också viktigt att du har god planeringsförmåga och förmåga till framförhållning i ditt arbete. Du är samarbetsinriktad och motiveras av att arbeta flexibelt och kan ändra arbetssätt beroende på situation. Som person är du noggrann och strukturerad.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C168765".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Göteborgs Stad , Stadsfastighetsförvaltningen
Kontakt Bogestad
Ingemar
ingemar.bogestad@stadsfast.goteborg.se Jobbnummer 8350897
Observera att sista ansökningsdag har passerat.