Inflight Service söker en Operations Manager

Inflight Service / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inflight Service i Stockholm, Sigtuna, Nyköping, Tibro, Skövde eller i hela Sverige

Inflight Service är ett av norra Europas ledande företag inom Travel Retail och Tax Free där vi arbetar med starka och välkända varumärken från internationella leverantörer. Våra kunder återfinns inom flygbolag, färjelinjer och flygplatser där vi tillhandahåller tjänster och lösningar inom inköp, packning, logistik/distribution och marknadsföring/försäljning. Vi äger och driver även en egen butikskedja på flygplatser och på färjelinjer under namnet Euroshop. Omsättningen 2012 var ca 2 miljarder SEK med ca 300 anställda i sex länder. Vårt huvudkontor är beläget på Arlanda flygplats och vår centrala packnings- och lagerenhet finns i Tibro.

Publiceringsdatum
2014-05-09

Dina arbetsuppgifter
Som Operations Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att styra och leda två av avdelningarna, produktionsplanering och OBT, inom vårt affärsområde Sales Operations. Detta innebär att du kommer att ha fullständigt personalansvar för avdelningarnas medarbetare i allt från dagliga frågor till mål och "Performance Review" samtal. Du kommer också att lägga stort fokus på kontinuerliga avstämningar och uppföljningar med personalen för att få detta till en naturlig del i arbetet.

Dina arbetsuppgifter kommer också innebära att du till viss del arbetar operativt inom båda avdelningarna för att säkra både kunskap och leverans. Tillsammans med din chef, tillika den som är ytterst ansvarig för hela affärsområdet, leder och utvecklar ni den kommersiella driften och lönsamheten inom affärsområdet. Detta innebär att utveckla en långsiktig vision och strategi för samarbetet med flygbolagskunder och catering partners samt leda projekt som förbättrar lönsamheten.

Du kommer att ha ett nära samarbete med vår produktionsenhet i Tibro samt med Marketing och Kategori & Inköp samt löpande kontrollera och följa upp våra kunder och kundernas butiker för att säkerställa optimala förutsättningar för lönsam tillväxt. I rollen kan det också komma att ingå ansvar för att integrera nya kunder och koncept inom affärsområdet samt upprätthålla och vårda kontakter med kunder.

Vem är du?

Vi söker dig som har dokumenterad akademisk utbildning eller motsvarande inom logistik. Du har minst fem års erfarenhet av arbete inom logistik. Du skall även ha minst ett års erfarenhet av arbete i ledande befattning med personalansvar, andra ledarerfarenheter ses som meriterande. Det är önskvärt om du har dokumenterad arbetslivserfarenhet från travel retail branschen, detaljhandeln eller andra branscher där ledtiderna är korta.

Då tjänsten innebär många externa och interna kontakter är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i presentationsteknik, retorik och pedagogik. Företagets internationella miljö ställer krav på beredskap och förmåga att i många sammanhang använda engelska i tal och skrift. Vi ställer också krav på att du har mycket goda kunskaper inom Officepaketet.

Som person är du målinriktad, engagerad, drivande och resultatorienterad. Du leder och engagerar dina medarbetare genom ett tydligt och situationsanpassat ledarskap där du är en förebild för andra. Du har en väl utvecklad social kompetens och kommunikativ förmåga som tillsammans med en naturlig pondus skapar förtroende och som bidrar till utveckling och behållning av befintliga kundrelationer. Du trivs med att arbeta strategiskt, har en god analytisk förmåga och är van att fatta snabba och korrekta beslut.

Vad kan vi erbjuda dig?

Motiveras du av att ha en central roll i verksamheten och av att se tydliga resultat på hur du lyckas är vi arbetsplatsen för dig. Vi erbjuder dig ett utvecklande och intressant arbete med ett stort ansvarsområde i ett framgångsrikt företag där du kommer att arbeta med en mycket stark produktportfölj med högkvalitativa varumärken. Hos oss får rätt person med rätt kompetens och attityd goda möjligheter till en egen ytterligare personlig utveckling. I september flyttar vi huvudkontoret till nyrenoverade lokaler i Kista.

Tjänsten har tillträde omgående men för rätt person finns möjligheterna att vänta.

Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR Business Partner Annika Dahlin via e-post; annika.dahlin@inflightservice.se
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning på alla befattningar. Förutom jämställdhet eftersträvar Inflight Service en ökad mångfald på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika etnisk bakgrund. Utdrag ur belastningsregistret och kreditupplysning sker innan anställning.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inflight Service

Adress
Inflight Service
Tullvägen 2b
19060 Stockholm

Kontorsadress
Tullvägen 2b

Jobbnummer
1868191

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inflight Service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inflight Service: