Incident Manager, IT Servicedesk, Region-IT
Region Värmland / Supportteknikerjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Värmland i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.
Är du vår nya Incident Manager?
IT Servicedesk är en del av Region-IT, och du kommer jobba med en grupp medarbetare som hanterar support och stöd gällande IT och telefoni till hela Region Värmland, både via telefon-, chatt- och onsitesupport. IT Servicedesk hanterar också bland annat livscykelhanteringen av IT-arbetsplatser och utskriftsfunktionen. Region-IT arbetar enligt ITIL (Information Technology Infrastructure Library).
Incident Manager, IT Servicedesk, Region-IT
Publiceringsdatum2020-08-27Dina arbetsuppgifterSom Incident Manager på IT Servicedesk kommer du arbeta nära dina kollegor med varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo med ärenden i vårt ärendehanteringssystem. Supportärenden kommer från hela Region Värmland.
Arbetet innebär bl.a:
att äga och utveckla Incident Managementprocessen.
att hantera, prioritera och eskalera akuta incidenter.
att vara spindeln i nätet vid komplexa ärenden med många enheter inblandade.
att bevaka inflödet av incidenter för att upptäcka samband.
att vara superuser i vårt ärendehanteringssystem Nilex/NSP.
att hjälpa våra användare via remoteverktyg när det behövs.
Vi erbjuder ett spännande och stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter! Placeringsort Karlstad. Urval sker löpande under ansökningstiden.
Övrig information
Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.
KvalifikationerDet här är du
För att vara framgångsrik i rollen bör du ha stor erfarenhet av att arbeta i en servicefunktion. Du är mycket självgående och tar tag i saker och ting. Du bör också vara utåtriktad och kommunikativ och ha lätt att föra dialog med kärnverksamheten. Du gillar teamkänsla, är målinriktad och ser till att alla kommer med på tåget.
För att vara den vi söker har du relevant utbildning samt god kunskap och erfarenhet av följande:
ITIL och gärna specifikt Incident Management
Arbete i ärendehanteringssystem
Arbete i Active Directory
Arbete med Group Policys
Ha en stor bredd i kompetensen kring IT i övrigt
Du har dessutom mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, dokumentationserfarenhet är ett plus. Du har också samarbetsförmåga och kan prioritera mellan arbetsuppgifter. Du är en god lyssnare och en tydlig kommunikatör som engagerar andra och ser problem som utmaningar istället för hinder. Om du har dessa egenskaper så hoppas vi att vi får möjlighet att hälsa dig välkommen till vår vardag.
Arbetet kan medföra resor med bil främst inom Värmlands län och körkort (lägst B) är därför ett krav.
Ansökan
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Facklig företrädare nås via växeln 010-831 50 00
Varaktighet, arbetstid
100 procent , Tillträde enligt överenskommelse
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION VÄRMLAND
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4402:2020:015".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Värmland (org.nr 232100-0156),
https://www.regionvarmland.se/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Region Värmland
Jobbnummer 5335884
Observera att sista ansökningsdag har passerat.