Importklarerare sommarvikariat
ProLog Business Solutions AB / Lagerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ProLog Business Solutions AB i Helsingborg,
Höganäs,
Landskrona,
Ängelholm,
Lund eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-04-23Om företagetProlog Business Solutions grundades av erfarna rekryteringskonsulter ifrån några av de mest framgångsrika bemannings-, och rekryteringsföretag i Sverige. Vi har etablerat långsiktiga relationer med kunder och personal med fokus på innovativt flexibla lösningar inom student och personaluthyrning, rekrytering och entreprenad.
Som anställd hos oss är du en del av en innovativ organisation där vi gemensamt uppnår dina mål i karriären! Vår vision är att bli bland de ledande bemanningsföretag inom våra specialistområden samt skapa effektiva lösningar som bidrar till bättre lönsamhet hos kundföretagen. Vår viktigaste uppgift är att matcha våra konsulters kompetenser och erfarenheter med kundernas förväntningar och krav och därför ställer vi höga krav på våra konsulter.
Dina Arbetsuppgifter
Vår kund är världens ledande business-to-business-aktör när det gäller expresstransporter. Varje vecka levereras 3,5 miljoner paket och dokument, med bil och flyg, till över 200 länder. I Sverige är de 400 anställda och finns på fem orter; Göteborg, Helsingborg, Malmö, Stockholm och Örebro.
Vi söker nu en person med erfarenhet av importtulldeklarering, både efter hemtag och direktförtullningar. Arbetsuppgifterna innebär att du är självständigt och ska kunna klassificera godset.
Du ska kunna jobba i team och med dina kollegor i gruppen tar emot transportbokningar, registrerar samt vidarebefordrar transportinformation i datasystemen, arbetar med lossningsplanering och leveransbevakning samt importklarering.
I tjänsten kommer du att ha kontakt med kunder, agenter, tullverket och samverkande åkerier samt kundens interna gränssnitt så som produktion, spedition och kundservice.
Arbetet kräver erfarenhet av data, trafik och spedition samt kunskaper i engelska, som du bör behärska i både tal och skrift. Även tullkunskaper är meriterande, men är inte ett krav.
Arbetstider varierar d.v.s. skiftarbete, 06,00 - 14,00, 07,00 - 15,00, 08,00 - 16,00, 22,00 - 06,00. Uppdraget beräknas starta i slutet av juni till och med augusti. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet inom spedition och kundtjänstarbete. Som person är du strukturerad och ansvarsfull. Du är engagerad och serviceinriktad, med förmåga att både samarbeta och arbeta självständigt och du trivs med att ha många aktiviteter igång samtidigt. Du har en positiv inställning till samarbete och personlig utveckling. Du är van att hantera datorer och att arbeta med kundservice via telefon.
Publiceringsdatum
2015-04-22
TillträdeI slutet av juni
Omfattning
Heltid
Arbetsort
Helsingborg
Så ansöker duHar vi väckt ditt intresse? Skicka gärna in CV, personligt brev samt ett foto på dig och beskriv varför just du är rätt person för oss. Vi arbetar alltid för att ha effektiva rekryteringsprocesser, därför ser vi gärna att du ansöker redan idag. Välkommen att höra av dig vid frågor.
Arbetstider
Varierande.
Ersättning
Fast lön.
Så ansöker du
Löpande.
Ansök via länken nedan genom att i ämnet skriva "Importklarerare" samt bifoga ditt personliga brev och CV.
Kontaktuppgifter för detta jobbimport@prologbusinesssolutions.seFöretag
ProLog Business Solutions AB
Kontorsadress
ProLog Business Solutions AB
Bredgatan 11
252 25 Helsingborg
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
import@prologbusinesssolutions.seFöretagProlog Business Solutions AB
AdressProlog Business Solutions AB
Rönnowsgatan 8 D
25225 Helsingborg
KontorsadressBredgatan 11
Helsingborg
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0709 726 664
Jobbnummer 2263099
Observera att sista ansökningsdag har passerat.