HR-specialist till non-profit organisation inom vård och omsorg
Bräcke diakoni, Central administration, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bräcke diakoni, Central administration, HR-avdelningen i Göteborg Vi är Bräcke diakoni, en av Sveriges största non profit-aktörer inom vård och omsorg - och vi vill göra hela samhället medmänskligare.
På det viset är vi lite speciella. Och antagligen du också. Vi har redan från början förstått att vård och omsorg behöver både hjärta och hjärna. Och en stor portion medmänsklighet. De flesta möter den kanske närmast hos våra medarbetare - närmare 1200 personer som gör skillnad tillsammans. Vi har ett fyrtiotal verksamheter inom områdena hälsovård, funktionshinder och äldreomsorg. Det är bland annat vårdcentraler, rehabilitering, psykiatri, barn- och ungdomsverksamheter och hospice. Både stora och lite mindre, men alla lika viktiga. Vill du veta mer om vilka vi är, vad vi gör, och vad vi vill? Se gärna vår film.
Vill du bli vår nya kollega?
Då en av våra duktiga HR-specialister ska vara föräldraledig söker vi en kompetent och rolig kollega. Du kommer att arbeta från huvudkontoret i Göteborg, där du tillsammans med tre andra HR-specialister, HR-chef och fyra löneadministratörer är en del av ett ansvarsfullt och drivet gäng.
Publiceringsdatum2016-12-22Dina arbetsuppgifterSom HR-specialist arbetar du proaktivt med alla förekommande HR-frågor och processer inom de verksamheter du ansvarar för. Vi är en organisation som vill finnas där vi behövs och gör nytta, vilket gör att vi befinner oss i ständig utveckling. Därför är det viktigt att du känner dig hemma i en miljö som präglas av entreprenörskap och en vilja att finna lösningar, där du som HR-specialist samtidigt behöver stå för kontinuitet och struktur.
Du är ett stöd för verksamhetens chefer och ledningsgrupper, där du ses som en uppskattad och självklar resurs. Du hanterar självständigt förhandlingar, lag- och avtalstolkning, rekrytering, organisationsfrågor, individärenden och rehabilitering samt deltar i interna utbildningsinsatser för chefer och medarbetare. Du kommer att arbeta i en miljö nära till beslut, men också nära dem vi finns till för.
KvalifikationerArbetet är omväxlande och föränderligt och det är därför viktigt att du har förmågan att självständigt prioritera - och omprioritera - när det behövs. För att trivas hos oss behöver du uppskatta pulsen i det operativa arbetet och samtidigt ha en strategisk blick för helheten. Arbetet kräver en god kommunikativ och pedagogisk förmåga, både skriftlig och muntlig.
Vi söker dig som har utbildning från Personalvetarprogrammet eller likvärdigt samt minst fem års arbetslivserfarenhet, varav minst tre års erfarenhet i likvärdig tjänst. Har du erfarenhet av HR-arbete inom personalintensiv och schemastyrd verksamhet är detta meriterande.
AnställningsvillkorTjänsten är ett föräldravikariat på ca 1,5 år, med eventuell möjlighet till förlängning.
Välkommen med din ansökan!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 18 april eller enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-29
Ange följande referens när du ansöker: 2016/184
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAstrid Voegelen/HR-specialist 031-50 26 44
FöretagBräcke diakoni, Central administration, HR-avdelningen
AdressBräcke diakoni, Central administration, HR-avdelningen
Bräcke Västergårdsväg 5
41877 Göteborg
KontorsadressBräcke Västergårdsväg 5
Jobbnummer 3229106
Observera att sista ansökningsdag har passerat.