HR-specialist till Cargotec

Bravura / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2016-02-15

Företaget
Cargotec, en finsk global koncern noterad på Nasdaq i Helsingfors, är en betydande leverantör av lösningar för transport- och lasthantering med målet att bli ledande inom intelligent lasthantering. Inom affärsområdena Kalmar, Hiab och MacGregor erbjuds produkter och tjänster som hjälper kunderna att bedriva en kontinuerlig, tillförlitlig och hållbar verksamhet. 2015 var Cargotec's försäljning totalt cirka 3,7 miljarder Euro och antalet anställda uppgick till nära 11 000 personer. I Sverige har man 1300 anställda och denna roll är placerad på kontoret i Akalla.

Cargotec outsourcade sitt lönekontor till Visma för två år sedan och söker nu en HR-specialist som tidigare arbetat brett inom HR för att utveckla samarbetet mellan Cargotec och deras leverantörer av outsourcade HR-tjänster. Förutom lönekontoret är även arbetet med pensionsadministration, personalförmåner och förmånsbilar outsourcat till externa leverantörer.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR-specialist arbetar du i gränssnittet mellan Cargotec och dess outsourcade tjänsteleverantörer inom HR, såsom lön och pension. Du arbetar mellan två parter och ansvarar därmed för att kommunikationen fungerar och att samarbetet flyter på smidigt. Inom ditt ansvarsområde ingår att skapa och utveckla rutiner samt att driva på så att dessa implementeras i verksamheten. Du följer även upp detta arbete och identifierar potentiella förbättringsmöjligheter. Det finns idag en klar förbättringsplan som ska genomföras och det ligger på ditt bord att utforma ett tillvägagångssätt för utförandet av dessa. I rollen ansvarar du för att hålla i Cargotec's månatliga driftsmöten med Visma där du säkerställer att beslutade åtgärder genomförs. Du är även support för Cargotec's HR-organisation gällande lönefrågor och ansvarar för att uppdatera intranätet med information till de anställda samt chefer. Du är även ansvarig för Travel Management i Sverige.

Kvalifikationer
Utbildning: Relevant universitetsutbildning inom HR.
Erfarenhet: Vi tror att du har arbetat brett med HR-frågor samt ansvarat för utveckling av HR-rutiner och - processer i flera år samt har en god förståelse för lön. Alternativt har du erfarenhet från lönesidan där du arbetat mot HR med verksamhetsutveckling. Vi ser gärna att du har erfarenhet från global verksamhet.
Övriga krav: Mycket god systemvana. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska.

Vi tror att du trivs i en roll med mycket kontakter där du fungerar sammanlänkande och sprider information. Du är en "doer" som inte är rädd för att ta dig an problem och nya utmaningar. Du trivs i en roll där du får komma fram till lösningar och förbättringsförslag, men är också den som ser till att dessa blir implementerade i verksamheten. Du sätter dig snabbt in i nya situationer och din kompetens gör att du känner dig trygg i denna typ av arbetsuppgifter och är självgående. Du arbetar på ett strukturerat sätt där du sätter upp tydliga mål för dina uppgifter.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Akalla
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: josephine.hopstadius.bostrom@bravura.se

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ " shape="rect" target="_blank">http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: HR, HR-specialist, HR-administratör, lön, interface, gränssnitt

Varaktighet, arbetstid
Hyrrekrytering, Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josephine Hopstadius Boström 08-40024050 josephine.hopstadius.bostrom@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2670690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: