HR-specialist inom kompetensutvecklingsfrågor
Folktandvården, HR-enheten / Tandsköterskejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla tandsköterskejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Folktandvården, HR-enheten i Göteborg Folktandvården Västra Götaland är en del av Västra Götalandsregionen och en av världens största tandvårdsorganisationer. Vi förbättrar tandhälsan för barn och vuxna genom förebyggande insatser och erbjuder allmän- och specialisttandvård samt Frisktandvård, tandvård till fast pris på mottagningar i hela Västra Götaland. Vi medverkar i utbildningen av framtidens tandvårdspersonal och satsar på patientnära forskning. Vår gemensamma vision är Frisk i munnen hela livet.
Publiceringsdatum2017-01-30BeskrivningVi söker en HR specialist för kompetensutvecklingsfrågor till vår HR enhet.
HR enheten har 20 medarbetare varav fem arbetar med kompetensutvecklingsfrågor. Vi arbetar på en enhet som är aktiv i många spännande frågor och bedriver ett ständigt utvecklingsarbete tillsammans med övriga enheter inom Stöd & Service.
Tjänsten är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning.
Dina arbetsuppgifterUppdraget innebär att planera, genomföra och utvärdera kompetensutvecklingsinsatser med fokus på utbildningar för medarbetare. Insatserna kan vara klassrumsutbildningar eller nätbaserade och vi skapar både nya utbildningar och omvandlar existerande klassrumsutbildningar till nätbaserade utbildningar. HR specialisten har dialog med beställare, lärare och kursansvariga. Arbetet är omväxlande och självständigt och periodvis intensivt. Då enheten är inne i en utvecklingsfas förväntas du vara delaktig i denna och bidra till att utveckla arbetssätt och rutiner.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasiekompetens eller eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten samt generell odontologisk kompetens förvärvad genom utbildning och/eller flerårig erfarenhet av arbete inom branschen. Erfarenhet av vuxenlärande och pedagogik och utbildningsverksamhet är meriterande. Du kan uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska samt har god kunskap i Officepaketet och även kunskaper i andra administrativa system.
Som person är du bra på att planera och organisera ditt arbete, arbeta mot uppställda mål såväl på kort som lång sikt. Du är självständig och får saker gjorda samtidigt som du är noggrann och arbetar enligt processer och rutiner inom området. Du har lätt för att samarbeta genom ditt sätt att vara lyhörd och tydlig i din kommunikation och tycker om att ge service och att leverera med hög kvalité.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Varaktighet, arbetstid
40 tim/v. Tillträde: enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-20
Ange följande referens när du ansöker: 2017/675
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHR-strateg Katharina "Kina" Mulec tfn: 0702-85 89 72
HR-chef Anneli Bernhardsson tfn: 0707-25 23 86
FöretagFolktandvården, HR-enheten
AdressFolktandvården, HR-enheten
Kämpegatan 3
40544 Göteborg
KontorsadressKämpegatan 3
Jobbnummer 3290244
Observera att sista ansökningsdag har passerat.