HR-koordinator till Adecco, världens största HR-Partner!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av rekrytering och vill utvecklas ytterligare inom HR-området? Trivs du i en koordinerande roll där du arbetar självständigt och tar ett stort ansvar? Vill du arbeta i ett globalt företag med stora utvecklingsmöjligheter? Då kan detta uppdrag passa dig! Vi söker för kundsräkning en HR-Koordinator för ett längre uppdrag med goda möjligheter till anställning hos kund!
Publiceringsdatum2018-07-10Om tjänstenSom HR-koordinator hos vår kund kommer du ha en nyckelroll med mycket kontakter i en stor organisation. Kunden har nio enheter och du kommer ha kontakt med de olika sitecheferna i olika frågor ang rekrytering och sommarbemanning. Du arbetar självständigt men har bra stöd i den administrativa delen av företagets HR-serviceenhet.
Du kommer få möjlighet att vara med och vidareutveckla de rutiner och strategier kring rekrytering och onboarding av nya medarbetare som finns idag. Naturligtvis kommer du få en grundlig introduktion samt möjlighet att gå bredvid personen som idag har tjänsten.
I din roll som HR-koordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ge stöd och utbildning till chefer i samband med rekryteringsprocesser
• Sätta tids- och leveransplaner inför sommarbemanning
• Vidareutveckla rutiner och strategier kring rekrytering och onboarding
• Göra urval i rekryteringsprocesser och slutrapportera till de olika enheterna
Om dig
Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet av bemanning och rekrytering. Har du en eftergymnasial utbildning inom personal eller beteendevetenskap är det meriterande. Du kommer arbeta i Sucessfactor (SAP) och Taleo som systemstöd för rekryteringar så har du tidigare arbetat i dessa syster är det meriterande. Vidare ser vi att du är en lugn och trygg person som är ordningsam och arbetar strukturerat. Du är social, har god samarbetsförmåga och är serviceminded. Du har ett problemlösande förhållningssätt till dina arbetsuppgifter och klarar att arbeta under stressiga förhållanden när arbetet kräver det.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av rekrytering och bemanning.
• Goda kunskaper i Svenska och Engelska, både i tal och skrift då kommunikationen med kollegor sker på båda språken.
• Relevant eftergymnasial utbildning gärna inom personalvetare eller beteendevetare
• God servicekänsla
• God datavana
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om Adecco
Tjänsten som HR-koordinator är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som HR-koordinator är ett konsultuppdrag med tillträde i augusti 2018. Uppdraget är 6-12 månader. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kunden. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten har start i augusti 2018 och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Sara Pagré via
sara.pagre@adecco.se alt 054-7718547.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
HR-koordinator, HR, Personaljobb, Rekrytering, Rekryterare, Sommarbemanning, Adecco, Karlstad,
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-09
Ange följande referens när du ansöker: ref-26979
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Pagre 054-771 85 47
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Torgatan 2
65224 KARLSTAD
KontorsadressÖstra Torgatan 2
Jobbnummer 4243764
Observera att sista ansökningsdag har passerat.