HR-konsult/projektledare inriktning kompetensförsörjning
Östersunds Kommun / Administratörsjobb / Östersund
2023-05-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult/projektledare inriktning kompetensförsörjning" (publicerad 2023-08-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund Tillsvidareanställning på 100%
Staden bland fjällen
Östersund är staden i Jämtland, med den unika kombinationen av stadens puls och närheten till fjällen. Här är det aldrig långt till jobb, vänner och skola och du behöver inte välja mellan karriär och en aktiv fritid utan hinner lätt med både och. Vi har ett universitet, innovativa företag och forskningsprojekt som gör internationella avtryck. Vi har också ett prisbelönt mathantverk, konst i världsklass, internationella idrottsevenemang, en levande landsbygd och mycket mer. Välkommen!
En arbetsgivare som gör skillnad
I vår kommun är varje medarbetare viktig på riktigt. Varje individ gör stor skillnad för många människor, genom hela livet. Det gör det lätt att bli engagerad och hitta mening. Vår ledstjärna är ett bättre Östersund. Därför rör vi oss ständigt framåt, och gör det med hjärtat. Vi är 5 600 medarbetare inom 400 olika yrken som ger varandra styrka och inspiration. Vi erbjuder stora möjligheter att utvecklas både professionellt och som person. Roligt för dig och bra för Östersund!
Om arbetsplatsen: Område HR/Lön
HR har en central funktion med fokus på nyttan för våra chefer och medarbetare. Vi arbetar både strategiskt och operativt inom det arbetsgivarpolitiska området med kompetensförsörjning, arbetsmiljö, arbetsgivarvarumärke, lönebildning, ledarutveckling med mera. Det är viktigt för oss att vara på tå och att jobba framåtlutande som arbetsgivare, vilket vi gör genom nya arbetssätt och genom att ständigt utveckla vår kompetens.
På arbetsplatsen kommer du att omges av kollegor som är ett blandat gäng av personligheter, som både jobbar med kreativa idéer och tar tillvara på tidigare erfarenheter och mångårig kompetens.
Till området hör också kommunens härliga gäng på Lön där både löne- och systemadministration ingår.
Våra kontorslokaler ligger centralt beläget i Östersund med utsikt över Österängsparken. Idag jobbar vi i kontorslandskap och står precis i övergången till ett aktivitetsbaserat arbetssätt och vårt nya kommunhus som vi flyttar in i slutet av året. Vi arbetar varierat både på plats och distansoberoende.
Arbetsplatsen erbjuder också friskvårdspeng, förmånsportal och pensionsrådgivning.
Arbetsuppgifter: Det här kommer du att göra
Som HR-konsult /projektledare inom kompetensförsörjning jobbar du nära HR-chef och övriga kollegor på område HR med övergripande och strategiska utvecklingsarbeten. Din roll innebär att leda, driva och samordna det strategiska kompetensförsörjningsarbetet inom kommunen.
Du stödjer förvaltningarna i deras kompetensförsörjningsarbete, följer upp och säkerställer att de aktiviteter som beslutats också genomförs.
En stor del av tjänsten kommer att bestå av att arbeta i projekt, arbetsgrupper eller nätverk och att driva utvecklingsarbete enskilt eller tillsammans med andra. Du förväntas jobba tätt ihop och samarbeta med övriga representanter för kommunens förvaltningar, utbildningsaktörer, näringsliv, andra myndigheter och organisationer.
Du förväntas omvärldsbevaka och hålla dig uppdaterad med vad som händer inom området och bidrar med nya lösningar som stödjer verksamhetens behov. Ditt huvudsakliga fokusområde är kompetensförsörjning men om behoven förändras kan ditt ansvarsområde också innebära andra strategiska uppdrag och utvecklingsarbeten inom HR-området.
Arbetsuppgifterna kan också innebära att bereda och ta fram olika slags underlag till politisk nämnd/utskott och ledning inom ditt ansvarsområde.
Kvalifikationer: Om dig och det du kan
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom det samhälls- eller beteendevetenskapliga området, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har god vana och erfarenhet av projektledning samt erfarenhet av utvecklingsfrågor på strategisk nivå. Vi ser även att du har en mycket god förmåga att formulera dig på svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av kompetensförsörjningsfrågor, av att arbeta i nätverk, projekt samt av att driva och leda frågor i en komplex verksamhet och/eller i en politiskt styrd organisation.
Vi söker dig som är trygg i din roll och har en god förmåga att initiera, planera, strukturera och driva ditt arbete framåt på ett realistiskt sätt. För dig är det naturligt att samverka med andra för att gemensamt främja och utveckla idéer. Du delar gärna med dig av din erfarenhet och dina kunskaper och ser samarbete som en förutsättning för att nå gemensamma mål. Då uppdraget innebär samverkan med både interna och externa aktörer är det avgörande att du har förmågan att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer till andra samt har ett professionellt bemötande. Du förmedlar information på ett tydligt och enkelt sätt och har förmågan att anpassa ditt budskap till mottagaren.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper,
Om rekryteringen: Så här går den till
Sista ansökningsdag är den 2 juni. Intervjuer sker löpande.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan.
Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Östersunds kommun (org.nr 212000-2528),
https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/jobbmojligheter.html Arbetsplats Kommunledningsförvaltningen
Kontakt HR-chef
Åsa Rydell
asa.rydell@ostersund.se 063 - 14 46 11 Jobbnummer 7786703
Observera att sista ansökningsdag har passerat.