HR-konsult med intresse för arbetsgivarpolitik
Värmdö Kommun / Administratörsjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö,
Stockholm,
Töreboda eller i
hela Sverige Till Personalavdelningen söker vi en HR-konsult med intresse för arbetsgivarpolitik.
Värmdö kommuns personalavdelning är en lednings- och specialistfunktion med såväl strategiskt som operativt ansvar för HR-, PA-, ledarskaps- och organisationsfrågor. Avdelningen som för närvarande består av 16 medarbetare samordnar, driver och utvecklar kommunens arbete inom ansvarsområdena och fungerar som internkonsulter gentemot organisationens chefer.
I rollen som HR-konsult erbjuds du ett omväxlande och spännande arbete där du kommer att vara med och utveckla arbetsgivarpolitiken inom Värmdö kommun. Din främsta uppgift blir att ansvara för kommunens lönebildning vilket innebär såväl strategiska som operativa arbetsuppgifter, t ex i samband med löneöversyn och lönekartläggning. Inom det arbetsgivarpolitiska området ingår även arbete med såväl arbetsrätts- som förhandlingsfrågor där du framförallt kommer att fungera som rådgivare och samtalspartner till organisationens chefer. Du kommer att driva ditt arbete självständigt, men arbetar i nära samverkan med förhandlingsstrategen.
Vi söker dig som har akademisk examen inom personal/HR-området eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömmer likvärdig. Dessutom har du erfarenhet av arbete med lönepolitik/lönebildning inom en större organisation. Vi förväntar oss att du har mycket god kännedom om de lagar och avtal som reglerar arbetsmarknaden samt erfarenhet av samverkan mellan arbetsgivare och fackliga organisationer. Om du har erfarenhet av det kommunala kollektivavtalet AB, Allmänna bestämmelser, ses detta som meriterande.
Du är utåtriktad och diplomatisk med ett tydligt arbetsgivarperspektiv. Noggrannhet, ansvarstagande och samarbetsförmåga kännetecknar dig som person. Du har en stark känsla för service och är naturligtvis en skicklig kommunikatör såväl muntligt som skriftligt.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
I Värmdö kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö. Vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg
www.varmdo.se/jobb Välkommen med din ansökan senast den 13 februari 2012.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Jimmy Andersson, förhandlingsstrateg, tfn 08-570 485 35 eller Björn Larsson, personalchef, tfn 08-570 483 38.
Fackliga representanter nås via Värmdö kommuns växel: 08-570 470 00.
Värmdö är en del av Stockholms skärgård, en unik natur med över 10 000 öar. Här möter land hav, bara 20 minuter från Stockholm. I vår anrika huvudort, Gustavsberg, finns en lång tradition inom design och form som lever vidare genom en fortsatt satsning på konst och kultur. Kommunen har ca 38 000 invånare varav drygt 10 000 bor i Gustavsberg. Vi har en mycket ung befolkning där var fjärde invånare är yngre än 15 år. Värmdö är dessutom en av de snabbast växande kommunerna i landet. Denna dynamik avspeglar sig även i arbetsgivaren Värmdö kommun. Vi erbjuder dig stora möjligheter och intressanta utmaningar.
Publiceringsdatum2012-01-26Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-13
Sök tjänsten via
www.varmdo.se/jobbAnge följande referens när du ansöker: UAPERS:2012:1
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktJimmy Andersson, förhandlingsstrateg, 08-57048535
Björn Larsson, personalchef, 08-57048338
FöretagVärmdö Kommun
AdressVärmdö Kommun
13481 Gustavsberg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-570 470 00
Jobbnummer 1139598
Observera att sista ansökningsdag har passerat.