HR-konsult med fokus på rehabilitering och sjukfrånvaro

Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 85 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!

Administrativa avdelningen omfattar ekonomi, personal, IT och telefoni, säkerhetsfrågor, kommunikation, upphandling, nämndkansli samt medicinskt ansvariga sjuksköterskor.




Publiceringsdatum
2017-12-20

Dina arbetsuppgifter
Hägersten-Liljeholmens stadsdelsförvaltning har som verksamhetsmål att sänka sjukfrånvarotalen.

Vi behöver göra en särskild insats med fokus på aktiva åtgärder kring att sänka sjukfrånvaron och minska antalet rehabiliteringsärenden. Vi behöver dig som tycker om att arbeta med dessa specialistuppdrag! Att vara idérik och proaktiv i ditt arbete uppskattar vi! Målet är att våra medarbetare ska få ett hållbart arbetsliv hos oss!

Du är strukturerad och arbetar långsiktigt med våra chefer för att nå våra mål. Du behöver ha en personlig mognad, vara pedagogisk och ha god samarbetsförmåga för uppdraget. Det krävs att du har erfarenhet av att driva rehabiliteringsarbete, att du även har erfarenhet av proaktivt arbete kring sjukfrånvaro, gärna har hållit i utbildningar och information för chefer. Du har god kunskap om arbetsrättsliga regler och kollektivavtalen inom kommunal sektor.

Du anställs som HR-konsult med särskilt uppdrag de närmsta två åren, där merparten av din arbetstid kommer att läggas på insatser för att sänka sjukfrånvaron. I grunden är du HR-konsult och ska även kunna arbeta mer generellt med HR-frågor.

Du kommer att ingå i en HR-enhet om fyra HR-konsulter, en HR-chef, en lönecontroller och en arkivarie. Tillsammans med dina kollegor tar du ett helhetsgrepp om HR-frågorna med professionalitet, utvecklingsfokus och med ett konsultativt förhållningssätt.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom personalområdet eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har specialistkunskaper inom rehabiliteringsområdet. Vi ser att du har goda arbetsrättsliga kunskaper och kännedom om kommunala kollektivavtal. Du har även goda IT-kunskaper och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi söker dig som är självgående och strukturerad i ditt arbete och har en personlig mognad som gör att du är lämpad för rollen. Du har mycket god samarbetsförmåga och pedagogisk insikt, liksom förmåga till helhetssyn och gott omdöme. Du är utvecklingsinriktad och lösningsfokuserad.

Du har flera års aktuell erfarenhet av kvalificerat personalarbete i offentlig verksamhet, meriterande är erfarenhet från kommunal sektor och/eller från Stockholms stad.

Övrig information
Vi har flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: snarast tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-10
Ange följande referens när du ansöker: 2017/8696
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars Ståhl 08-508 23 029

Företag
Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini

Adress
Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini
Telefonvägen 30, plan 9
12904 Hägersten

Kontorsadress
Telefonvägen 30, plan 9

Jobbnummer
3867013

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini: