HR-konsult
Eda kommun, Kommunledningsstaben / Administratörsjobb / Eda
2021-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult" (publicerad 2021-05-10) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Eda,
Årjäng,
Arvika,
Bengtsfors,
Grums eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eda kommun, Kommunledningsstaben i Eda Vill du vara med och utveckla en framtidsinriktad gränskommun?
Du får mer än 650 arbetskamrater som alla jobbar med att på något sätt ge service till kommunens invånare, företag och besökare.
Eda är en gränskommun med 8600 invånare och blomstrande näringsliv. Hit kommer ca 4,7 miljoner besökare varje år. Vi har ett bra läge mellan Karlstad och Oslo och goda kommunikationsmöjligheter år vardera håll.
Eda kommun har ca 8 500 invånare och är vackert belägen i västra Värmland. Kommunen ligger mitt emellan Karlstad och Oslo med goda kommunikationsmöjligheter åt vardera hållet. Aktiviteten efter den svensk-norska gränsen har påverkat utvecklingen i kommunen på ett gynnsamt sätt genom en blomstrande gränshandel, där mer än 3 miljoner människor möts varje år. Det finns fortsatt intresse från näringslivet att etablera sig i kommunen, vilket också ställer krav på den kommunala servicen. Det lokala näringslivet med tyngdpunkt på industri och handel gör Eda till en attraktiv kommun. Eda kommun erbjuder goda möjligheter till varierande fritidsaktiviteter både sommar- och vintertid och några av våra anläggningar som lockar många besökare är Valfjället Skicenter och Eda Golfklubbs unika 18-hålsbana.
Personalavdelningen ingår i kommunens stabsfunktion och ansvarar för att kommunen har en gemensam personal- och lönepolitik. Här pågår ett kontinuerligt arbete med ständiga förbättringar både vad gäller operativa och strategiska rutiner för att stödja kommunens chefer, verksamheter och medarbetare så att vi tillsammans kan förverkliga kommunens gemensamma vision och mål. Personalavdelningen består idag av åtta medarbetare.
Publiceringsdatum2021-03-15ArbetsuppgifterDin huvuduppgift är att stödja chefer i såväl de vardagliga som de mer långsiktiga strategiska personalfrågorna och då främst inom arbetsrätt och arbetsmiljö. Ditt arbete innebär till stor del en konsultativ och problemlösande roll. I din roll ingår att samverka och förhandla med de fackliga organisationerna. Du kommer bland annat att arbeta med att tolka lagar och avtal och vara sakkunnig i eller ansvara för arbetsrättsliga processer, rehabilitering, omplacering och rekrytering. Ditt uppdrag innebär också att ansvara för framtagandet av styrdokument, statistikuttag samt planera och ibland även genomföra interna utbildningar. Du kommer därutöver att till viss del vara behjälplig i hela löneprocessen samt arbetet med löpande systemunderhåll.
KvalifikationerVi söker dig som har examen från personalvetarprogrammet eller motsvarande eller har långvarig och adekvat yrkeserfarenhet. Erfarenhet av personaladministration inom kommunal eller regional verksamhet är meriterande.
Som person är du serviceinriktad, prestigelös, flexibel och har lätt för att samarbeta och skapa förtroende. Du är strukturerad, noggrann och har ett positivt samt lösningsfokuserat förhållningssätt. Du tar tag i det som behöver göras och har lätt för att söka information för att på bästa sätt lösa uppdraget. Dina värdeord är dialog, respekt och delaktighet. Vi försöker alltid att utvecklas och bli än mer effektiva vilket betyder att vi söker dig som är driven, engagerad och vill bidra med nya infallsvinklar och perspektiv.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. B-körkort är ett krav.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEda kommun, Kommunledningsstaben
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1013876".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Eda kommun (org.nr 212000-1769)
Arbetsplats Eda kommun, Kommunledningsstaben
Jobbnummer 5628306
Observera att sista ansökningsdag har passerat.