Hr-Konsult - Verksamhetsspecialist Saba - Uppdrag 1 År

NXT Interim Stockholm AB / Ekonomichefsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NXT Interim Stockholm AB i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Bakgrund
HR-avdelningen har fått utbildningssystem SABA som nytt ansvarsområde, hos vår kund, och då befintlig verksamhetsspecialist går på föräldraledighet behöver de nu stärka upp med en konsult inom området.
Uppdragsbeskrivning
I rollen ingår två delar.
Huvuduppgiften är att vara systemspecialist/verksamhetsspecialist för utbildningssystemet SABA och ansvara för att den dagliga aktiviteten fungerar, vilket kan handla om allt ifrån att lägga upp nya utbildningstillfällen, göra mindre justeringar i utbildningarna, rapportera statistik osv. Den andra delen i rollen, som utförs i mån av tid, handlar om att vara ett stöd till organisationen gällande utbildningsfrågor. Det kan vara allt från att stötta/coacha chefer som vill göra en ny utbildning, stötta i revideringar av befintliga utbildningar, komma med förslag och idéer kring förbättringar av befintliga utbildningar och att strukturera upp det befintliga utbildningsbiblioteket.
Arbetsuppgifter
Verksamhetsspecialist SABA:
* Support - Åtgärda inkommande ärenden
* Kontaktperson till leverantören
* Lägga upp utbildningar i SABA
* Bistå vid framtagande av nya lösningar för utbildningar utifrån verksamhetens behov och önskemål
Utbildningsadministration/stöd:
* Stötta verksamheten i att ta fram digitala webbutbildningar i SABA
* Bollplank i utbildningsfrågor med fokus på digitala webbutbildningar
* Resurs för att utveckla introduktionsutbildningar
* Stötta/samarbeta med HR-specialist kompetensförsörjning med fokus på utbildningsfrågor
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).
Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 10 till 12 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.
Placering
Vår uppdragsgivares kontor i Sundbyberg.
Omfattning
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.
Den angivna omfattningen ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Svenska kraftnät garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.
Konsulten avropas till angivet projekt/uppdrag men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag.


Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:
Skallkrav
Minst 2 års erfarenhet av att arbeta i utbildningsmodulen i SABA.
Kompetens och Erfarenhet:
Aktuell erfarenhet av att arbeta i utbildningsmodulen i SABA (har jobbat i systemet under senaste året).
Minst 2 års erfarenhet av utbildningsadministration.
Minst 3 års erfarenhet administrativt arbete.
Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt.

Börkrav
Högskoleutbildning inom system och/eller lärande
Erfarenhet av att ha stöttat i utbildningsfrågor
Erfarenhet av att ha tagit fram/förbättrat utbildningar, främst webbutbildningar
Erfarenhet av att ha arbetat inom säkerhetsklassad verksamhet
Meriterande med erfarenhet av att utforma utbildningar i Articulate

Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju.
Strukturerad - Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och har helhetsperspektiv. Sätter upp och håller tidsramar
Relationsskapande- Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer. Arbetar bra med andra människor, relaterar till andra på ett lyhört och förtroendeingivande sätt.
Tydlig/kommunikativ - Kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp.
Självgående - Tar ansvar för sin uppgift. Strukturer själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.


Låter detta intressant ?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Finans. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vi har 20 års erfarenhet inom branschen

Publiceringsdatum
2022-01-26

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
NXT Interim Stockholm AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
NXT Interim Stockholm AB (org.nr 559277-4078)

Arbetsplats
Workforce Logic

Kontakt
Annika Svanström
annika.svanstrom@nxtinterim.se

Jobbnummer
6281616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NXT Interim Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NXT Interim Stockholm AB: