HR-generalist till internationellt företag!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2014-04-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-generalist till internationellt företag!" (publicerad 2014-05-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du flerårig erfarenhet ifrån operativt och strategiskt HR-arbete och vill utvecklas ytterligare inom din profession? Då har Adecco Office&HR tjänsten för dig!
Hur ser din arbetsdag ut som HR-generalist?
Som HR-generalist kommer du att ingå i ett team på 3 personer. Du är i rollen som HR-generalist med och bidrar till att driva verksamheten mot företagets gemensamma mål. I rollen kommer du att arbeta konsultativt, och kvalificerat stödja chefer och övriga medarbetare i de operativa personalfrågorna. Arbetet går ut på att arbeta med introduktion, omställning, bemanning och rekrytering. Vidare kommer du att arbeta med förhandlingar och frågor rörande arbetsrätt, kollektivavtal och lönebildning där ditt professionella förhållningssätt och din förmåga att sätta dig in i verksamhetens och medarbetarnas behov och förutsättningar komma väl till användning. Du kommer att ha ansvaret för att HR-arbetet sker med god kvalitet och med en hög affärsmässighet.
Tjänsten är belägen i Göteborg men resor inom landet kan förekomma. Uppdraget är med omgående start och förväntas pågå till årsskiftet. Du kommer att anställas av Adecco som en del i vår konsultverksamhet.
Vem trivs här?
Du som har en relevant utbildning inom HR och minst 5 års erfarenhet av brett HR-arbete har goda förutsättningar för den här rollen. Med goda kunskaper i avtalsfrågor, gärna inom ICT industry, och erfarenhet att möta såväl chefer som medarbetare i personalrelaterade frågor kommer du snabbt att komma in i din nya roll. Du har tidigare erfarenhet av att leda förhandlingar och har en hög grad av affärsmässighet. Vidare har du goda kunskaper i MS Office och då företaget är internationellt ser vi att du kan använda svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.
Som person är du lyhörd, förtroendeskapande och har en förmåga att arbeta proaktivt. Att du har ett professionellt förhållningssätt och en förmåga att prioritera i arbetet är egenskaper som kommer att hjälpa dig i din roll och göra att du utvecklas i ditt arbete. Vidare är du självgående, kommunikativ och van att ta initiativ. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet startar omgående med löpande intervjuer. Du söker tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida via formuläret/länken du finner nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2014-04-25Arbetstider och omfattningHeltid/ 2014-12-31
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Johansson 031 - 725 45 39
frida.johansson@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Götgatan 11
41105 GÖTEBORG
Jobbnummer 1852727
Observera att sista ansökningsdag har passerat.