HR-Administratör till kund i Jönköping
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2021-06-02Om tjänstenVi söker nu en driven HR-Administratör till vår kund i Jönköping för att täcka upp vid en arbetstopp. Du kommer att arbeta främst med att avlasta cheferna i organisationen med hela rekryteringsprocessen, såsom annonsering, urval, intervjuer, referenstagning, kontraktsskrivning. Andra arbetsuppgifter i rollen är bla. rehabfrågor, personaladministration, arbetsmiljöfrågor mm.
Tjänsten är på 100% med start i augusti fram till årsskiftet. Det finns chans till förlängning. Arbetstiden är förlagd dagtid.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Utforma och publicera annonser
• Urval bland ansökningar
• Mötesbokningar
• Genomförande av intervjuer och telefonintervjuer
• Referenstagning
• Utveckla och kvalitetssäkra rekryteringsprocessen
• Stöttning och utbildning till rekryterande chefer
• Löpande administrativt underhåll i rekryteringsverktyg
• Övriga administrativa uppgifter kopplat till rekrytering
Om dig
Vi ser att du har en högskoleutbildning inom HR eller likvärdigt samt minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet inom personalfrågor och administration alternativt en gymnasieutbildning samt minst 5 års arbetslivserfarenhet inom HR-området. För att axla rollen som HR-Administratör ser vi att du är van vid att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt och har en förmåga att prioritera bland ärenden. Du innehar även en hög servicenivå och god datavana, det är meriterande om du arbetat i Personec, Primula eller ett annat HR-system. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och van vid att samarbeta. Du kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval & intervjuer sker löpande.
Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Tobias Plym via
Tobias.Plym@adecco.se, alternativt på tel: 0736847820
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-34845".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 5785281
Observera att sista ansökningsdag har passerat.