HR-Administratör till Dahl
Wise Professionals / Administratörsjobb / Ospecificerad arbetsort
2018-05-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-Administratör till Dahl" (publicerad 2018-05-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals i Ospecificerad arbetsort Om Dahl
Dahl är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är deras kärnverksamhet. För att hantera det behövs dock flera olika tjänster som alla är lika viktiga då Dahl är navet i produkt- och informationsflödet mellan 2 000 leverantörer och 36 000 kunder. De har över 100 års branscherfarenhet inom VVS och med en vision att vara den ledande värdeskaparen i branschen. På Dahl drivs de anställda av att skapa värde för kunder, de är marknadsledande och strävar efter att alltid göra saker lite bättre och att ge kunderna det lilla extra. På Dahl är de 1 200 engagerade medarbetare runt om i landet, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Var och en och tillsammans strävar alla efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.
Ditt uppdrag
I rollen kommer du ingå i Dahls affärsdrivna HR-team placerat i Kallhäll, bestående av en HR-chef, två HR-partners, en HR-controller samt en HR-administratör. HR-teamet bär på mycket kunskap och erfarenhet och arbetar som ett konsultativt och affärsinriktat stöd till cheferna i organisationen och lever efter Dahls värderingar att vara innovativa, passionerade och behålla en entreprenörsanda trots bolagets storlek.
Rollen som HR-administratör innebär ett brett arbete med samtliga HR-processer på ett operativt och administrativt plan. Du kommer i kontakt med frågor inom hela HR-området, till exempel rekrytering, utbildning, arbetsrätt, fackliga kontakter och förhandlingar, hälsa och rehabilitering, nyckeltal och HR-controlling, lönekartläggning och lönerevision. Rollen handlar mycket om att bygga effektiva processer och se till att flöden fungerar, vilket innebär både förvaltning och vidareutveckling av aktuella processer. Utöver de löpande arbetsuppgifterna så deltar du även i projekt som berör bland annat digitalisering och utveckling av HR-processerna och systemutveckling.
Du jobbar nära dina kollegor i HR-teamet, och har tät kontakt med företagets chefer. HR-administratören ses verkligen som en nyckelroll och är det administrativa navet på avdelningen.
Exempel på arbetsuppgifter:
Administrativt stöd till HR-controlling med bland annat framtagning av nyckeltal och internrapportering
Rekrytering: annonsering, hantering av ansökningar och kandidater i rekryteringsverktyg
On-boardning och introduktion av nyanställda
Utbildningsadministration: kurskatalog, anmälningar, kallelser, bokningar
Anställningsavtal: skriva anställningsavtal, bevaka flödet med chefer och lönecenter
HRs internkommunikation - intranät och utskick
Vara kontaktyta gentemot företagshälsovård
Utveckla och dokumentera HR-processer
Publiceringsdatum2018-05-07BakgrundVi ser att du har en relevant utbildning inom HR och ca 3-5 års erfarenhet av att jobba brett med HR-frågor i en liknande roll. Du har erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal och olika arbetsrättsliga frågor. Du är självgående i Officeprogrammen, framförallt Excel och har en vana av att arbeta med nyckeltal och rapportering. Du tycker om att arbeta med systemstöd. Du talar och skriver svenska obehindrat, och har mycket goda kunskaper i engelska.
För att trivas i rollen behöver du vara självständig och trygg i din roll och sätta ett stort värde i att skapa och upprätthålla relationer. Du tycker att administration är roligt, du är van att kommunicera, och har lätt att skapa förtroende. Du har en "can-do-attityd", är lösningsorienterad, och flexibilitet är en självklarhet för dig. Du är självgående, och ser enkelt vad som behöver göras.
Det ses som meriterande om du har erfarenhet av att implementera och arbeta i CatalystOne eller andra HR-system. Dahl är en försäljningsorganisation och det är även meriterande om du kommer från en bransch med högt tempo.
När du blir en av oss
Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.
Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Johanna Karlsson (
johanna.karlsson@wise.se, 076 310 15 73) och konsultchef Åsa Wallergård Fröblom (
asa.wallergard.froblom@wise.se)
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-18
Ange följande referens när du ansöker: wiseprofessionals19059
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise Professionals
AdressWise Professionals
Sveavägen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavägen 13
Jobbnummer 4130243
Observera att sista ansökningsdag har passerat.