HR- och lönespecialist rekryteras till Toyota Material Handling

Avanzera / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2012-10-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR- och lönespecialist rekryteras till Toyota Material Handling " (publicerad 2012-12-04) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera i Stockholm, Solna, Lidingö, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
Toyota Material Handling Sweden (TMHSE) är Sveriges ledande leverantör av truckar och tjänster som service, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Man marknadsför ett heltäckande sortiment av truckar och utför service på marknadens samtliga märken. Antalet medarbetare är cirka 500, varav 320 ingår i den rikstäckande serviceorganisationen. Svenska huvudkontoret är beläget i Bromma. Läs gärna mer på www.toyota-forklifts.se.

Nu söker man en HR- och lönespecialist till HR avdelningen. Det är en heltidstjänst med placering i Bromma. Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2012-10-16

Dina arbetsuppgifter
Som HR- och lönespecialist kommer du att driva och operativt hantera HR- och löneadministration. Du kommer också att arbeta en hel del med arbetsrättsliga frågor. Exempel på arbetsuppgifter:

• Utveckla rutiner och arbetssätt inom HR- och löneadministration.
• Säkerhetsställa underlag enligt lagar, kollektivavtal och lokala avtal.
• HR- och löneadministration.
• Du kommer att i högsta grad vara delaktig i förbättringsprojekt för att implementera ett mer modernt system samt arbetssätt inom området.
• Utbildning och introduktion av chefer och medarbetare.
• Arbete med lönerevisioner, nyckeltal, BAS-systemet, headcount, rapporter och statistik.
• Samverkan och kommunikation internt och externt då du kommer att vara behjälplig i flertalet HR-processer.

Bakgrund
Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet av löneadministration, gärna i olika system. Har du dessutom ett par års erfarenhet av HR administrativt arbete samt erfarenhet av att jobba med arbetsrätt och avtalsfrågor, så är det meriterande. I grunden har du lämplig utbildning på gymnasienivå samt relevant påbyggnadsutbildning. Idag har man mycket manuell hantering kring löner vilket man vill förändra genom att omfördela arbetet inom organisationen samt även införa ett nytt system (HR+). Därför är det en fördel om du är intresserad av att delta i förbättringsarbete och effektivisering med kvalitet och organisationens krav och behov i fokus. Du har ett driv och gillar kombinationen av HR och lön. Systemvana och goda kunskaper i Excel är ett krav.

Som person är du självgående och initiativrik vilket du balanserar med din noggrannhet. Du har sinne för struktur och ordning och reda. Du kommer att arbeta tätt ihop med övriga HR kollegor och övriga organisationen, därför är det avgörande att du triggas av samverkan och kommunikation.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-01
Ange följande referens när du ansöker: 142
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Karbelius, 08-545 28 303

Företag
Avanzera

Adress
Avanzera
Box 853
10137 Stockholm

Jobbnummer
1366878

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera: