HR/Rekryteringsspecialist till Resursenheten
Region Kronoberg, Akutcentrum / Administratörsjobb / Växjö
2015-11-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR/Rekryteringsspecialist till Resursenheten" (publicerad 2016-11-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Akutcentrum i Växjö,
Ljungby eller i
hela Sverige Vill du vara med och utveckla vår rekryteringsenhet?
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Resursenheten är Region Kronobergs interna bemanningsenhet. Vi är en enhet under ständig utveckling och ett tecken på detta är att vi nu expanderar till nya lokaler. På vårt kontor är vi 10 personer som arbetar med bemanning och rekrytering. Som HR/Rekryteringsspecialist blir du en del av vår sammansvetsade enhet som präglas av öppenhet, tillit, delaktighet, höga krav och intensivt arbete.
Hos oss på resursenheten trivs de personer som:
• Tycker om mycket kundkontakt
• Gillar att träffa nya människor
• Trivs med ständig utveckling och nya utmaningar
• Kan arbeta i ett högt tempo med flera saker på gång samtidigt
• Vill ha frihet under ansvar och ett nära samarbete med kollegor
Vi rekryterar löpande till denna tjänst.
Publiceringsdatum2015-11-19ArbetsuppgifterIdag är vi tre HR/Rekryteringsspecialister på resursenheten. Då en av oss kommer att gå på föräldraledighet behöver vi nu en duktig ersättare som kan ta över befintliga arbetsuppgifter och även vidareutveckla resursenheten.
Som HR/Rekryteringsspecialist kommer du framför allt att arbeta med rekrytering av personal ut till Region Kronobergs verksamheter. Andra HR-uppdrag är även en del av tjänsten.
KvalifikationerFormella kvalifikationer:
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom HR/personalområdet. Tidigare erfarenhet är meriterande, särskilt om du har arbetat med rekrytering.
Du behärskar även svenska och engelska, i både tal och skrift.
Önskvärda personliga egenskaper:
• Stor social förmåga, samarbetsvillig och kundorienterad
• Självsäker, drivande och energisk
• Strukturerad, idérik och lösningsinriktad
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Måndag till fredag. 8 - 17 Flextid Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-01-04 Eller enligt överenskommelse, upphör: 2016-09-30 . God möjlighet till förlängning
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning i enlighet med Region Kronobergs riktlinjer
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-03
Ange följande referens när du ansöker: AKC 38/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristian Stattin, HR/Rekryteringsspecialist 0470-58 25 75
christian.stattin@kronoberg.seElla Roström, Avdelningschef 0470-58 64 17
gabriella.rostrom@kronoberg.seFöretagRegion Kronoberg, Akutcentrum
AdressRegion Kronoberg, Akutcentrum
Nygatan 20
35188 VÄXJÖ
KontorsadressIngelstadsvägen 9 Växjö
Jobbnummer 2537163
Observera att sista ansökningsdag har passerat.