HR Manager till Hilton Slussen

Wise Professionals AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

HR MANAGER till HILTON SLUSSEN
Företaget
Hilton Worldwide är världens ledande och ett av de mest välkända hotellföretag med närmare 3 000 hotell och 480 000 hotellrum i fler än 80 länder. Hilton har över 100 000 team members över hela världen.
Hilton Stockholm Slussen är ett femstjärnigt affärs- och konferenshotell med 17 välutrustade konferenslokaler beläget i centrala Stockholm. Hotellet har 289 rum och 120 anställda. Tjänsten innebär också ett HR ansvar på Scandic Sergel Plaza i Stockholm med 403 rum och 114 anställda som också ingår i Hiltongruppen i Sverige.
Tjänsten
Som HR Manager arbetar du med våra två hotell, med deras likheter och olikheter, vilket innebär att du måste vara både organiserad, kommunikativ och kunna prioritera. Din roll kommer också att sätta din flexibilitet och smidighet på prov. I vår dynamiska miljö måste du naturligtvis vara proaktiv och självständig och vara en gediget serviceinriktad person. Dina huvudsakliga arbetsområden är:
• Stötta chefer och ledare i organisationen
• Personalansvar för en HR and Training Co-ordinator
• Ledningsgruppsarbete
• Arbetsrättsfrågor
• Arbetsmiljöarbete
• Implementera koncerngemensamma processer
• Övrigt HR arbete såsom rekrytering, talent management och nyckeltal
I rollen som HR Manager arbetar du både operativt och strategiskt och sitter med i respektive hotells ledningsgrupper. Du rapporterar till General Manager på varje hotell och har en streckad linje till Hiltons Regionala HR Direktör, baserad i Bryssel. 

Publiceringsdatum
2010-10-08

Bakgrund
Vi söker dig som har arbetat brett inom HR, även med HR administration. Du ska också ha erfarenhet av arbetsrättsliga frågor och fackliga förhandlingar. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i internationell miljö och gärna inom rese- eller servicebranschen. Du ska givetvis tala och skriva flytande engelska och du vet hur man kombinerar intäktstänk med servicetänk.
Som person ser du bara möjligheter. Du är en god kommunikatör som kan entusiasmera och få alla med på banan och känna sig bekväma. Du bidrar med goda idéer, kan ge och ta kritik och ser alltid till företagets bästa.
Vi erbjuder:
en arbetsplats där HR har en viktig plats i organisationen. Du får möjlighet att arbeta brett inom HR, på både detaljnivå och övergripande. Ett arbete för dig som vill påverka, vara del av en snabb och internationell miljö och vill utvecklas tillsammans med positiva kollegor.
Sök tjänsten
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Jessica Dellow på tfn 08-555 290 29. Vi ser fram emot att få din ansökan snarast, dock senast 2010-10-27. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
750382

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: