HR Konsult till HR Service Disk
Swedavia / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swedavia i Upplands Väsby,
Sigtuna,
Solna,
Stockholm,
Norrköping eller i
hela Sverige Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 11 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen har 2 500 medarbetare, tillsammans för vi världen närmare.
HR Konsult till HR Service Desk på Swedavia
Tycker du om service och vill vara med och utveckla vår HR Service Desk?
Som medarbetare i HR Service Desk arbetar du operativt i Service Desk. Det dagliga arbetet består i att ge en kvalitativ och professionell HR-rådgivning till våra chefer och medarbetare. HR Service Desk ansvarar även för att HRs intranät hålls uppdaterat med information som rör information från HR Service Desk såsom FAQ mm.
Din roll
I rollen som HR-Konsult i HR Service Desk består dina huvudsakliga arbetsuppgifter i att:
• Ge kvalitativ HR rådgivning till chefer och medarbetare inom Swedavia
• Medverka till att kontinuerligt utveckla HR Service Desk funktionen och optimera överlämning av frågor till 3:e linjen
• Medverka till en effektiv kunskapsåtervinning internt och externt
• Ha en kontinuerlig dialog med medarbetare och funktionsansvarig på HR Service Desk samt övriga HR samt övriga beställare för att få deras input kring servicen
• Aktivt arbeta för att kommunikation och material från och inom HR Service Desken är professionellt utformad, lättillgänglig och uppdaterad
• Medverka i utveckling av intranätet med avseende på ökad användarvänlighet och tydlighet (avseende HR)
Publiceringsdatum2011-09-19ProfilDu som söker har en PA utbildning, kandidatexamen (magisterexamen eller masterexamen är meriterande). Du har mycket goda kunskaper i svenska och har en stark skriftlig och verbal kommunikation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom HR och/ eller arbete inom Service Desk/kundservice/ callcenter. Ett extra plus är även om du har kunskap om IT system samt utformning av intranät/ hemsidor.
Som person är du:
• Kommunikativ och pedagogisk
• Serviceinriktad
• Utvecklingsorienterad
• Strukturerad och analytisk
• Social förmåga
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Stockholm-Arlanda Airport.
Mer information
För mer information om tjänsten kontakta
Anette Ask , Chef HR Administration & Servicedesk, 0709226773
Ola Johansson, HR Business Partner, 0721709428
Sista ansökningsdag är den 5 oktober 2011
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-05
Ange följande referens när du ansöker: 49946
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJosefine Öst,
josefin.ost@swedavia.seFöretagSwedavia
AdressSwedavia
10316 Stockholm-Arlanda
Jobbnummer 1032725
Observera att sista ansökningsdag har passerat.