HR Business Partner till börsnoterat bolag

S&C Bemanning Göteborg AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos S&C Bemanning Göteborg AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-01-26

Om företaget
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och personaluthyrningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Det går bra för Söder & Co och en kul grej när det går bra är att man behöver bli fler. På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss!

Om företaget
Vi söker nu till vår kund i fastighetsbranschen en HR Business Partner för omgående start. Uppdraget är initialt 6 månader och det finns därefter goda möjligheter, för rätt person, till en permanent tjänst. Uppdraget är ett konsultuppdrag som innebär att du är anställd hos oss på Söder & Co men du kommer att arbeta ute hos vår kund. Kundens kontor ligger i centrala Göteborg.

Arbetsuppgifter
I rollen som HR Business Partner kommer du att tillhöra vår kunds HR-funktion och samverka med HR-chef. Rollen är bred och kommer att bestå av många olika uppgifter. Exempelvis hantera och skriva anställningsavtal, pensionshantering med tillkommande fakturahantering och ta hand om lönehantering. Du kommer att administrera lönerevisionsarbete, tjänstebilsbeställningar och riksluncher. Du kommer att vara kontaktperson gentemot företagshälsovården. I din roll kommer du att hantera och uppdatera personalhandboken etc. Du kommer att vara delaktig i implementering av ett nytt lönesystem och vara delaktig i förändringsarbete (strategiskt och operativt). Vidare kommer du att planera och genomföra undersökningar och framförallt vara en serviceinriktad partner inom HR gentemot andra chefer i organisationen.

Profil
Du bör ha minst fem års erfarenhet av liknande roll och det är önskvärt att du har arbetat brett inom HR-området tidigare. Det är meriterande om du har varit delaktig i tidigare förändringsprocesser. Din utbildningsbakgrund är inom HR-området och gärna från högskolenivå. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper som värderas högt är självständighet och att du därmed har förmågan att planera leda ditt egna arbete. Vidare ser vi gärna att du har lätt för att prioritera, att du är serviceinriktad och att du har integritet. Avslutningsvis värderar vi högt att du är affärsinriktad och målinriktad.

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är den 7 februari. Välkommen att skicka din ansökan via vår hemsida www.soderco.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-07
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1448
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Niklas Ekeblad 0733-434111

Företag
S&C Bemanning Göteborg AB

Adress
S&C Bemanning Göteborg AB
Carlbergsgatan 8
41266 Göteborg

Kontorsadress
Carlbergsgatan 8, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2635736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från S&C Bemanning Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos S&C Bemanning Göteborg AB: