HR Business Partner

Klarna AB / Administratörsjobb / Stockholm
2011-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Business Partner" (publicerad 2017-07-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 500 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Klarna fortsätter att växa, inte bara i Stockholm utan också på våra kontor i Helsingfors, Oslo, Köln, Nürnberg, Amsterdam och Tel Aviv. Och expansionen till nya marknader förväntas ta ny fart under 2012. Med målet att fortsätta driva framgång inom hela Klarna är vårt HR-arbete nu i en viktig utvecklingsfas där du har en unik möjlighet att vara med och bygga upp en värdeburen HR-organisation som saknar motsvarighet i Sverige.
Vi söker nu Business Partners till huvudkontoret i Stockholm där vi har delat upp ansvaret på sex arbetsområden: dels våra divisioner Research & Development, Operations, Risk, Sales & Marketing samt våra stabs- och stödfunktioner, och dels ett divisionsöverskridande arbetsområde för våra kontor utanför Sverige.
Ditt uppdrag som HR Business Partner är att i nära samarbete med avdelningarnas ledare och chefer utveckla framgångsrika team. Du lyckas med detta genom att säkerställa kompetensförsörjning (främst genom rekrytering), arbeta med organisations- och kompetensutveckling samt stödja och utveckla ledarskapet. Det ingår även arbetsrättsliga och arbetsmiljörelaterade frågor i rollen. Du utvecklar, förankrar och stärker också Klarna-kulturen, som går som en röd tråd genom samtliga våra Talent Management-processer. Ditt arbetsområde spänner över såväl operativa som strategiska frågor inom "din" division.
Förutom det löpande arbetet kommer du även att ansvara för att driva och delta i olika HR-projekt. I ditt uppdrag får du stöd av specialisterna i HR-teamet.
Du har ett stort intresse för människor, ledarskap och affärsmannaskap och du dras till miljöer där du får vara med och bygga båda relationer och strukturer.
Du har en högskoleutbildning inom HR eller motsvarande.  För samtliga roller ser vi att du minst har ett par års erfarenhet av HR-frågor inom den privata sektorn, gärna i ett tillväxtbolag. Meriterande kan vara att du arbetat på ett IT-intensivt företag eller har erfarenhet från internationellt HR-arbete. Du talar och skriver engelska flytande. Kunskaper i andra stora europeiska språk är meriterande.
Att du är driven och nytänkande ser vi som självklart. Du är också bra på att skapa långvariga och goda relationer både i och utanför organisationen.

Publiceringsdatum
2011-10-11

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-07
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Mikael Bäckström, +46-700-012963

Företag
Klarna AB

Adress
Klarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM

Jobbnummer
1051774

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: