HR assistent/koordinator till Vattenfall

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Du kommer i den här rollen få arbeta med brett HR arbete såsom olika HR processer, onboarding samt viss rekrytering. Är du nyfiken på en ny utmaning inom HR? Har du tidigare jobbat i en internationell miljö eller som chefsstöd? Då kan detta vara rollen för dig. Vi söker nu efter rätt kandidat för ett uppdrag på minst ett år med god möjlighet till förlängning.

Eftersom Vattenfall Vind har sin verksamhet i flera länder utanför Sverige och svenska medarbetare har till stor del utländska chefer, behövs stöd med svenska HR processer. Rollen ska även kunna stötta utländska chefer med brittiska medarbetare på lite sikt. Placering på Vattenfalls huvudkontor i Solna Arenastaden.

Publiceringsdatum
2022-02-23

Om tjänsten
Du kommer i rollen stötta chefer med svenska medarbetare att hitta process och information som krävs för att ändra eller förnya anställningar och anställningsvillkor. Huvuddelen av processerna finns beskrivna på intranät och en HR direct funktion är behjälplig med svar men rollen ska underlätta kontakterna med interna servicefunktioner och hjälpa chefer och HR BP att fullfölja sina ärenden.

Du kommer även påminna och hjälpa chefer att uppfylla sina administrativa uppgifter i svenska HR processer och system. Allt ifrån attestering av tid o resa på uppmaning av olika HR Service enheter till att sprida information från svenska HR stabsenheter som berör chefer för svenska medarbetare.

Rollen innebär också samarbete med andra assistenter men t ex också kunna vara Solnakontorets onbordingkoordinator med syfte att hjälpa chefer att förse nya medarbetare med en fungerande arbetsplats.

Rollen ska stötta HR BP i Sverige med administration av olika HR forum. Mötesbokningar, mötesplanering, mötesanteckningar, protokoll och uppföljning i fackliga samverkansforum, i enskilda möten för MBL information och förhandling mellan chefer och fack, Arbetsmiljökommittén och vid de många förändringar av organisationen som berör svenska medarbetare.

En del av vårt arbete består av att underhålla masterlistor inom viktiga områden för Vind men som tillhandahålls i fem länder. Personallistor med information från tre personalsystem för att täcka informationsbehov från chefer som har personal i fem länder t ex. En viktig del av uppgiften för denna roll är att sammanställa, underhålla och göra tillgänglig information som underlättar för chefer och HR BP med svenska medarbetare.

Vattenfall Vind växer kraftigt och rollen ska delta i delar av vår rekryteringsprocess genom att samla information om pågående och kommande rekryteringar för att möjliggöra ett informationsutbyte mellan chefer vad gäller liknande roller i olika delar av verksamheten och också möjliggöra för kandidater att vara aktuella för andra liknade roller inom Vind. I ett första steg för Sverige men eftersom det anställs liknande roller i alla verksamhetsländer så är kontakterna i många fall internationella.

Vem är du?
• Tidigare erfarenheter av administrativa HR processer och/eller annat chefsstöd med någon HR-koppling
• Tidigare erfarenhet från internationella verksamheter där man kommunicerar på engelska
• Serviceminded, noggrann och strukturerad
• Flytande i både svenska och engelska

Mycket meriterande med universitetsutbildning inom personal och arbetsliv

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Övrig information: Heltid med start omgående fram till första februari 2023. Du kommer tillhöra kontoret i Solna. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "63337".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Kontakt
Emilia Knuters
emilia.knuters@poolia.se
070-477 85 62

Jobbnummer
6373135

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: