Hogia söker två professionella och kunniga personer till support

Experis Finance / Redovisningsekonomjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Stenungsund, Kungälv, Uddevalla, Trollhättan, Göteborg eller i hela Sverige

Hogia är ett utpräglat entreprenörsföretag som bygger på småskalighet och eget ansvar. Genom 27 självständiga bolag med 550 medarbetare utvecklar, säljer och supportar vi affärsstödsystem inom ekonomi, lön, HR och logistik mot ett flertal branscher.

Företagskulturen skapar engagerade medarbetare som tillsammans ger våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Vårt huvudkontor ligger vackert beläget precis vid Hakefjordens strandkant i Stenungsund, en av Västsveriges mest attraktiva inflyttningskommuner. Kommunen växer snabbt och stadigt, precis som vår koncern. I Stenungsund behöver du inte kompromissa! Här finns all service du behöver, med havet, naturen och skogen som närmsta grannar. Göteborg och stadspulsen når du enkelt på dryga halvtimmen.

Hogia-gruppen är en kunskapsintensiv koncern där medarbetarna är den i särklass viktigaste resursen. Vi sätter individen och personlig utveckling i fokus och vi erbjuder en småskalig miljö präglad av entreprenörskap, med goda möjligheter för dig att få ta ansvar och att utvecklas i din yrkesroll.

Publiceringsdatum
2014-02-28

Dina arbetsuppgifter
Vi växer och efterfrågan på utbildningar och konsultationer samt stöd vid driftsättningar ökar kontinuerligt från våra kunder. Utvecklingen går från att kunden köper enskilda programvaror till att de i allt fler fall köper helhetslösningar av Hogia. Våra kunder är krävande och oftast väldigt kompetenta användare. I förlängningen innebär detta att vi i vår tur måste ha kompetent och professionell support på våra Symfoni- och ekonomiprodukter, för att kunna möta våra kunders krav och kunna erbjuda den hjälp och stöttning de behöver och har rätt till enligt våra avtal.

De primära arbetsuppgifterna är att arbeta med support inom Hogias program Symfoni som innehåller bokslut, skatt, analys och revision, eller Hogias advokat ekonomi både via telefon och genom att svara på frågor via epost.

Allt eftersom du blir "varm i kläderna" så kommer du att få möjlighet till att anta fler utmaningar och ta ett större ansvar i att tex;
• självständigt hålla i kundanpassade konsultationer
• hålla utbildningar för våra kunder i våra produkter både på webben och ute hos kund.

Vem är du?
Tjänst 1: För att kunna möta våra kunder från advokatbyrå eller redovisningsbyrå är det en stor merit om du jobbat som ekonom inom någon av de branscherna. Att du är en duktig ekonom med stor bredd är en självklarhet, du behöver dock inte vara självständig i bokslut.

Tjänst 2: För att kunna möta våra kunder som jobbar i Symfoni är det av större vikt att du har tyngd i dina ekonomikunskaper och är en fena på bokslut. Att du är tekniskt kunnig ser vi som en stor fördel, samt om du är duktig på skatt.

För båda tjänsterna:
Då all support och kontakt med våra kunder sker via telefon måste du tycka om att använda telefonen som arbetsredskap. För att trivas med jobbet behöver du tycka det är roligt och stimulerande att hjälpa andra. Du skall trivas med att arbeta kundorienterat, vara pedagogisk och ha förmågan att ta egna initiativ. Att vara socialt kompetent, stresstålig, flexibel och med förmåga att ha många bollar i luften är också viktiga egenskaper.

Du är en driven person som har ett intresse för att utvecklas och vara positiv till att på sikt ta ett större ansvar, såsom supportansvarig eller på liknande nivå.
Du hanterar svenska i tal och skrift och är pedagogisk och lösningsorienterad i din kommunikation med kunder. Det är en merit om du har erfarenhet av presentation i kundsammanhang och att du är intresserad av kontinuerlig kundkontakt.
Vidare är det viktigt att du har en positiv inställning och förmåga till att serva kunder på ett pedagogiskt och professionellt sätt.

Läs gärna mer om Hogias företagskultur på Hogia.se/vår medarbetaridé

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten med ett registrerat CV på experis.se. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Petersson 031-617272 eller jessica.petersson@se.experis.com

Varmt välkommen med din ansökan

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Petersson 031-617272

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1794767

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: