Hjälpmedelskonsulent/distriktssköterska till FHH
Region Stockholm / Sjuksköterskejobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Stockholm i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Vill du vara del i hälso- och sjukvårdsinsatser som patienten utför i hemmet - välkommen att arbeta med oss!
Vi söker dig som är DISTRIKTSSKÖTERSKA, med lång erfarenhet som förskrivare av nutritionsprodukter.
Har du även erfarenhet att förskriva kompressionsmaterial är det meriterande. Din roll/befattning hos oss är hjälpmedelskonsulent med tjänstgöring kontorstid måndag-fredag.
Förbrukningshjälpmedel i hemmet (FHH) är en av fyra hjälpmedelsverksamheter inom Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) och Region Stockholm. Vårt ansvarsområde och produktsortiment är näring/nutrition, inkontinenshjälpmedel, diabeteshjälpmedel, förband- och sjukvårdsartiklar samt kompressionsmaterial.
Publiceringsdatum2021-10-07Dina arbetsuppgifter Sortimentansvar huvudansvar och/eller delansvar för ett eller flera produktområden inom verksamheten
Delta i expertgrupp och som representant för FHH vid regionens upphandling av produkter.
Utvärdera, uppdatera och administrera sortiment
Medverka i nätverksgrupper, hålla i referensgrupp och utbildningar för förskrivare
Rådgivning för förskrivare
Kontakt med intresseorganisationer/brukarorganisationer
Kontakt med distributör och produktleverantörer
Utveckla och revidera rutiner samt arbete för kvalitetsförbättring
Internt handleda och vara kunskapsbärare i rollen som hjälpmedelskonsulent
KvalifikationerLeg Distriktsjuksköterska. Meriterande med vidareutbildning eller erfarenhet inom nutrition och/eller kompression. God datavana. Kunskap om Office så som Excel och erfarenhet av att använda olika IT-verktyg är meriterande. Du ska självständigt kunna driva frågor och ha en god kommunikativ förmåga.
Kunskap och erfarenhet om något av övriga sortimentområdena är meriterande.
Erfarenhet av upphandling är meriterande.
Dina personliga egenskaperDu är självgående, flexibel, drivande och kan samarbeta med många olika kompetenser inom vården. Du är serviceinriktad och har ett trevligt bemötande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är noggrann och en helhetssyn. Du har en god samarbetsförmåga och teamkänsla.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Intervjuer sker fortlöpande under annonseringstiden.
SLSO tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning.
Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling.
https://www.slso.sll.se/ Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Sök tjänsten". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
http://www.sll.se/Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enlig överenskommelse. Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION STOCKHOLM
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/1770".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Stockholm (org.nr 232100-0016)
Arbetsplats Förbrukningshjälpmedel i hemmet
Jobbnummer 6024288
Observera att sista ansökningsdag har passerat.