Heltid: Helpdeskmedarbetare Med Kunskap I Finska Eller Danska Sö

BrainPeople AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BrainPeople AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Är du utåtriktad och teknisk intresserad?
Helpdeskmedarbetare med kunskap i finska eller danska sökes till IT-företags servicedesk!
Företaget är en komplett IT-partner med en ledande position bland Nordens IT-konsultföretag. De är helhetsleverantörer och erbjuder tjänster inom management, engineering, affärssystem, systemutveckling/integration samt teknisk infrastruktur och drift. De fungerar dels som helhetsleverantör till små och medelstora företag och dels som specialist gentemot större företag och utvalda branscher. Företaget har kontor och dotterbolag på drygt 40 orter i Norden och har drygt 1250 anställda. Arbetet kommer att utföras i ljusa och fina lokaler vid Alviks strand. Företaget präglas av en kultur där man har en hög samarbetsvillighet och hjälper varandra. De anställda har stora möjligheter att påverka och komma med förbättringsförslag.
Arbetsbeskrivning Arbetet som helpdeskmedarbetare / teknisk kundsupport / kundtjänst innebär att assistera användare med olika IT-frågor. Du tar emot inkommande samtal och e-post och avgör om det är ett ärende som kan lösas av dig på helpdesk, eller om samtalet ska vidarebefordras till rätt person. Eftersom företagets kunder finns i de olika skandinaviska länderna söker vi dig som har goda kunskaper i danska eller finska.
Arbetets omfattning Med anledning av att företaget fått ytterligare en kund sökes nu ytterligare förstärkning till företagets helpdesk. Arbetet kommer att utföras på vardagar, dagtid. Du kommer att arbeta som konsult för Brainpeople.
Utvecklingsmöjligheter Företaget är stort och har många olika uppdrag. Vid god arbetsprestation finns möjligheter att utvecklas inom företaget.
Krav på person
Kompetenskrav Eftersom arbetet innefattar mycket kundkontakt tror vi att du har tidigare erfarenhet från någon typ av serviceyrke. Du har även ett tekniskt intresse och om du arbetat med teknisk support är detta meriterande. Du behöver ha en grundläggande kunskap om Microsoft för att kunna lösa exempelvis olika klientproblem. Erfarenhet av arbete där du använt telefonen som verktyg ses som ett plus. Kanske har du någon form av teknisk utbildning, exempelvis gymnasieutbildning eller KY-utbildning. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på finska eller danska. Ange i din ansökan vilket språk du har kunskaper inom. Vi förutsätter även att du har goda kunskaper i engelska.
Personliga egenskaper För att trivas på företaget tror vi att du trivs med att arbeta med andra. Du vet vad det innebär att vara serviceminded och har service i ryggmärgen. Du drivs av att hjälpa andra och är en problemlösare.
Vi behandlar ansökningar löpande. Frågor besvaras av Sandra på telefon 08 - 501 018 01.
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.
Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Publiceringsdatum
2010-06-18

Arbetstider och omfattning
Heltidsanställd

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-07-16
Ange följande referens när du ansöker: 331256
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
BrainPeople AB

Adress
BrainPeople AB
Industrigatan 4a
11246 Stockholm

Jobbnummer
679976

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BrainPeople AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BrainPeople AB: