Helpdesktekniker till stort internationellt utbildningsforum!

Perido AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2018-05-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker till stort internationellt utbildningsforum!" (publicerad 2019-03-27) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Perido söker en helpdesktekniker till vår kund - en av de största utbildningsinstitutionerna i Sverige som verkar för och bidrar med forskning och kunskap inom en rad områden. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm med närhet till allt.

Vad innebär rollen som helpdesktekniker? Rollen är bred och innehåller stor variation av arbetsuppgifter och olika typer av problemlösning för dig att hugga tag i. Du kommer att arbeta över flera kontaktytor och hjälper såväl medarbetare som externa personer med IT-relaterade ärenden som inkommer via mail, telefon och över disk. Du hjälper användare med att administrera IT-miljöer genom att ordna med användarkonton, behörighet och instruktioner för hur de ska arbeta i olika programmen. Här får du möjlighet att använda dina tekniska kunskaper för att dyka ner i de problem som uppstår. Bland annat rör det sig om:

• Installationer
• Nätverk
• Felsökningar av datorer som PC och Mac, hård- och mjukvara
• Skrivare och kringutrustning

Du blir klippan som alla lutar sig mot när det kommer till teknik och du kommer också att få klassificera och dokumentera lösningar, detta för att säkerställa att användarna i slutändan får bästa tänkbara servicen. Som en del av verksamhetens helpdesk kommer du att arbeta i mottagningsdisken i entrén för flera av verksamhetens servicefunktioner. Här hanteras IT och studierelaterade ärenden. Arbete här innebär även att ta emot leveranser av produkter, något som kan medföra en del tunga lyft.

Vem letar vi efter? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete i en servicedesk eller supportteam. Du är en lösningsorienterad och självgående person som har förmågan att driva ditt arbete framåt. Vidare tror vi att du trivs med att bistå med den bästa möjliga servicen på ett prestigelöst sätt samt har en god prioriteringsförmåga gällande ärendena som kommer in. Det är också viktigt att du har lätt för att kommunicera kring teknisk information på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt, både på svenska och engelska. Slutligen tror vi att du som söker denna tjänst har ett genuint IT- intresse och en stor teknisk kompetens som du kan bidra med.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2018-05-09

Kravprofil för detta jobb
• Eftergymnasial utbildning med inriktning IT eller liknande
• Några års erfarenhet av att arbeta i en servicedesk med tillhörande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av komplexa IT-miljöer
• Goda kunskaper i Exchange och Outlook samt andra mailklienter
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift även i engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till slutet av december med chans till förlängning. Start omgående


Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar

Vill du arbeta i en variationsrik roll som innefattar teknisk problemlösning? Har du några års erfarenhet av onsite, support, helpdesk eller någon liknande IT-funktion där du har agerat problemlösare för användares ärenden? Då är det dig vi letar efter!

Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30049 i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-08
Ange följande referens när du ansöker: 30049
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinav 15, 8 tr

Jobbnummer
4137418

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: