Helpdesktekniker till spännande uppdrag i Stockholm!
Experis / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-08-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker till spännande uppdrag i Stockholm!" (publicerad 2017-12-20) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Täby eller i
hela Sverige Vill du arbeta som helpdesktekniker har vi På Experis IT ditt nästa jobb! Vi söker nu en helpdesktekniker som kan bli en del av vårt härliga IT gäng. Vi är ett företag som är centralt beläget i Stockholm med kunder runt om i regionen. Nu till hösten behöver vi ytterligare personal som kan arbeta ute hos våra kunder som är verksamma inom olika spännande branscher. Vi kommer att börja rekrytera till tjänsten omgående så är du intresserad av ett nytt jobb som helpdesktekniker är du välkommen med din ansökan redan idag.
Arbetsuppgifter som Helpdesktekniker
• Ansvara för datakommunikation, drift och datasäkerhet i nätverksmiljöer
* Ansvara för att den dagliga driften fungerar samt ge användarstöd till kunder vid IT-frågor
* Ansvara för felsökning samt bästa åtgärd av fel.
* Utföra installationer av datorer och programvara, göra felsökning, underhåll och service samt teknisk support av hårdvara och programvara.
* Testa nya produkter och informera användarna om nyheter.
* Göra Backuphantering
* Administrera backup-storage och applikationsservrar
* Administrera standardsystem, till exempel mejl och kalender
Din bakgrund för arbete som Helpdesktekniker
• Utbildning inom IT, vi ser gärna att du har KY-utbildning eller annan praktisk utbildning
* Stort tekniskt intresse, gärna med tidigare erfarenhet av liknande roll
* Serviceinriktad och social - du gillar att jobba med människor
* Problemlösande och ihärdig - du ger dig inte utan hitta och lösa felet!
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
vad kan Experis IT kan erbjuda dig?
På Experis arbetar vi tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser du vill utveckla. På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar och uppdrag för dig. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv. Experis IT stödjer dig i din karriärutveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.
Vi erbjuder dig:
* Fast lön
* Lön även när du är utan uppdrag
* Trygga kollektivavtal
* Semesterersättning
* Pensionsavsättning
* Försäkring
Hur du ansöker till oss!
Vi rekryterar omgående till tjänsten så kom med din ansökan redan idag! Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila My Ambrén på
____________________________________________________________________________________________________________________________________
First line, 1st line, 1:st line, support-tekniker, supporttekniker, helpdesk, it support, technical support, desktop support, support engineer, system administrator, service desk, helpdesktekniker
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
Publiceringsdatum2017-08-18ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-08
Ange följande referens när du ansöker: 26785
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMy Ambrén
My.Ambren@se.experis.comFöretagExperis
AdressExperis
11121
11121 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 3650336
Observera att sista ansökningsdag har passerat.