Helpdesktekniker
Docusolution AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Docusolution AB i Stockholm Vi söker ytterligare 1st handlingskraftig och teknikintresserad junior till tjänsten som helpdesktekniker.
DocuSolution AB tillhör en rikstäckande kedja av företag och personer med hög kompetens och ekonomiskt tänkande som är Xerox primära återförsäljare. DocuSolution AB är idag Xerox mest framgångsrikaste och största återförsäljare. Som anställd på DocuSolution AB har du goda möjligheter att avancera inom företaget då vi befinner oss i en expansiv fas.
Tjänsten som helpdesktekniker / first line support, där du möter kunder med olika behov och kompetens inom copy/print, är mycket lärorik och omväxlande.
Rollen har en delad arbetsbeskrivning mellan att supportera våra copy/printkunder med beställningar, agera helpdesktekniker och att vara ute på plats hos kund för enklare mjukvaru/hårdvarusupport. Till detta kommer det även uppgifter i form av lagerhantering och rekonder av kopiatorer/skrivare. Du kommer alltså att supportera våra kunder med det dom behöver och förväntas lösa en stor del av de inkommande samtalen per telefon. Tjänsten är således väldigt variationsrik och den ena dagen är inte den andra lik.
Du kommer ta emot probleminformation, utvärdera och komplettera informationen i dialog med kunder samt skapa och kommunicera din tekniska lösning.
Vi söker vi dig som har ett pedagogiskt sätt och kan behålla lugnet i stressiga situationer. Du är mycket serviceinriktad och har ett starkt driv i dig. Du är teknisk/händig, självständig och ordningsam och har lätt för att ta kontakt med både kunder och kollegor. Du har väldigt god IT-förståelse.
För denna tjänst är det av stor vikt att du som person har ett enormt kundfokus och är social, stresstålig och strukturerad. Det är viktigt att du är social och trivs med att ha nära kundkontakter då detta är en central del av arbetet. Du är även tålmodig och har en pedagogisk ådra för att kunna hjälpa kunderna på bästa möjliga sätt.
Vi söker alltså dig som är en stjärna på support och trivs med kontakten med människor.
Publiceringsdatum2014-04-03Dina arbetsuppgifter• Support via telefon samt på plats hos kund
• Enklare användarutbildning
• Dokumentera och avrapportera uppdrag
• Rekonditionering av begagnade kopiatorer/skrivare
• Viss lagerhantering
Kompetenser• Har tidigare erfarenhet från telefonsupport/helpdesk
• Hög IT kompetens inom nätverk
• Hög teknisk/mekanisk kompetens
• B körkort
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Kunskap om mac är en fördel
• Det är en fördel om du har tillgång till egen bil men inget krav
Som person är du:
• Glad, positiv och driven
• Flexibel
• Arbetsvillig och trivs med kundservice
• Teknikintresserad
• Noggrann
• Självgående
• Kunskapstörstande
• Lättlärd
• Pedagogisk
• Stresstålig
Vi erbjuder dig:
Löpande utbildning och träning för att du skall lyckas och utvecklas i din roll. För rätt person kommer det att finnas stora möjligheter att avancera när företaget växer.
Vi kommer att kontakta de kandidater som vi finner lämpliga och behandlar ansökningar löpande.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Kontorstid 8-17
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-23
Ange referensnummer "2014-04" i mailets ämnesrad.
Ange följande referens när du ansöker: 2014-04
Ansökan kan skickas till e-postadress:
arbetsansokan@docusolution.seKontaktFredrik Lindström, VD 0852809600 (Växel) 0707755450
fredrik.lindstrom@docusolution.seFöretagDOCUSOLUTION AB
AdressDOCUSOLUTION AB
Västberga Allé 26
12630 Hägersten
KontorsadressVästberga Allé 26
Hägersten
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-52809600
Faxnummer: 08-52809601
E-postadress:
info@docusolution.se Jobbnummer 1829760
Observera att sista ansökningsdag har passerat.