Helpdeskmedarbetare
Experis IT / Supportteknikerjobb / Örebro
2013-05-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdeskmedarbetare" (publicerad 2014-03-12) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT i Örebro,
Karlskoga,
Köping,
Eskilstuna,
Västerås eller i
hela Sverige Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Vi söker nu helpdeskmedarbetare för längre uppdrag hos kund. Helpdeskavdelningen hos kund ansvara för att IT-utrustningen fungerar och erbjuder också servicestöd åt mot användare, både mjuk- och hårdvarurelaterat. Kunden är belagd i Örebro, och arbetstiderna är vardagar 7-19.
Publiceringsdatum2013-05-08Dina arbetsuppgifterSom helpdeskmedarbetare kommer du att hjälpa användare med IT-relaterade frågor så som incidentrapportering, hantera beställningar, agera stöd vid inköp, kontakta driftleverntörer vid behov m.m. Du kommer även koordinera supportärenden så att incidenter inkommer till rätt supportgrupp, och därmed värnar du också för att avtalade ärendehanteringstider följs.
Vem är du?
Du har minst gymnasial utbildning med inriktning IT eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Vi tror också att du har ca ett års erfarenhet av support via telefon inom området helpdesk, incident och/eller problemhantering.
Du har en god pedagogisk förmåga och har förståelse för hur du via telefon och web ska instruera användare för att därmed lösa uppkomna problem. Du har därmed också god vana att hantera många olika typer av ärenden i en föränderlig miljö.
Du har ett intresse för IT-relaterade problem och trivs också i rollen som problemlösare. Du har därmed också en hög servicenivå som resulterar i en god förståelse för människors olika kunskapsnivå inom IT.
Tydligt meriterande med någon av nedanstående kompetens:
• Active Directory
• Exchange samt Powershell
• W3D3, Remedy samt Microsoft System Center
• Mycket god kunskap inom hårdvarusupport (PC, kringutrustning, skrivare, IP-telefoni, Smartphones)
• Mycket god kunskap inom hårdvarusupport (Microsoft standardprodukter samt Officepaketet)
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsterna via ansökningslänken med registrerad CV. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev. I samband med ansökan vill vi att du påbörjar det test som ligger med i annonsen. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Anders Hamrén, tel 019-166551.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktAnders Hamrén 019-16 65 51
FöretagExperis IT
AdressExperis IT
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1546516
Observera att sista ansökningsdag har passerat.