Har du erfarenhet av kund- och/eller leverantörsreskontra?

SJR AB Konsultverksamheten / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2009-02-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Har du erfarenhet av kund- och/eller leverantörsreskontra?" (publicerad 2009-05-20) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Konsultverksamheten i Stockholm, Solna, Danderyd, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.
Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö
och Göteborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är
noterat på First North-listan.
Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Vi söker nu fler konsultkandidater med erfarenhet ifrån att ha jobbat med kund- och/ eller leverantörsreskontra.
Du bör vara tillgänglig omgående eller inom en snar framtid.
En viktig roll!
Uppdragens karaktär kan variera. Till de dagliga arbetsuppgifter i uppdrag kan bl.a. följande ingå:  
Hantering av kund- och leverantörsfakturor såsom digital och manuell hantering och avstämningar, kontroll, kontering, betalningshantering samt bokning av utförda betalningar. Fakturering samt
bevakning av betalningar kan förekomma samt löpande bokföring. En bra kommunikation och service mot uppdragsgivarens kunder och leverantörer är en viktig del i denna konsultroll.
Är det dig vi söker?
•  Du bör du ha gymnasieekonomisk utbildning eller högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande
•   minst 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomiadministrativt arbete inom kund eller leverantörsreskontra.
•   Goda kunskaper i Excel, engelska och förståelse av ekonomisystem är ett krav.
•   Du bör vara noggrann, strukturerad, utåtriktad och älska att jobba med siffror.
•   Du har lätt att lära dig, tar egna initiativ och tycker om problemlösning.

Publiceringsdatum
2009-02-16

Så ansöker du
Vill du ansöka till denna konsultroll, se nedan. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultgrupp i Stockholm Tel. 08-407
55 00. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Fast timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-03-18
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
SJR AB Konsultverksamheten

Adress
SJR AB Konsultverksamheten
Box 7420
10391 STOCKHOLM

Jobbnummer
401865

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Konsultverksamheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Konsultverksamheten: