Handledare till samordningsteamet
Botkyrka kommun, Arbets- och kompetenscenter / Lärarjobb / Botkyrka
2013-04-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handledare till samordningsteamet" (publicerad 2013-07-11) ⬅️
Visa alla lärarjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Arbets- och kompetenscenter i Botkyrka Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 85 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Arbets- och kompetenscenter, som ligger i Tumba, är Botkyrka kommuns arbetsmarknadsenhet. Verksamhetens uppdrag är att med individen i centrum medverka till att Botkyrkabor blir anställningsbara på dagens och framtidens arbetsmarknad och övergår till arbete, studier eller eget företagande för att nå egen försörjning. Verksamheten vänder sig i första hand till arbetslösa Botkyrkabor och består av tre sektioner; Deltagarsamordning, Arbetslivskompetens och Yrkeskompetens. Vår gemensamma vision är "Botkyrkaborna har arbete". Uppdragsgivare är bl.a. Arbetsförmedlingen, Socialförvaltningen och Botkyrka vuxenutbildning.
Publiceringsdatum2013-04-29ArbetsuppgifterTjänsten som handledare är placerad i samordningsteamet inom sektion Deltagarsamordning. Samordningsteamet, som består av åtta medarbetare, har som huvudsaklig uppgift att möta varje deltagare som har arbetsförmåga med ett anpassat utbud av insatser i syfte att effektivisera deltagarens process och öka anställningsbarheten mot egen försörjning. Det innebär bl.a. att kartlägga, planera, matcha, handleda och följa upp deltagare från start till mål. Deltagarens behov bestämmer vilka insatser och aktiviteter som deltagaren ska genomföra.
Du ansvarar för
• att motivera, aktivera och stödja deltagare att få ett varaktigt arbete,
• att skapa och upprätthålla ett nära samarbete med uppdragsgivare kring mottagning, återrapportering och överföring av deltagarärenden,
• att registrera och dokumentera deltagarärenden i verksamhetssystem.
KvalifikationerFör tjänsten krävs att du är mål- och resultatinriktad, har god pedagogisk förmåga och trivs att arbeta med människor som har olika bakgrund och behöver stöd i sitt arbetssökande. Du ser möjligheter i människor och får dem att växa och själva axla ansvaret för sin egen framgång. Detta lägger vi särskild vikt vid. Arbetet är delvis självständigt och kräver att du kan ta egna initiativ, men också att du har mycket god samarbetsförmåga och presterar bra i team.
Vidare vill vi att du har mycket lätt för att kommunicera med människor och kan skapa förtroende samt har lätt för att snabbt hitta bra lösningar på hinder som uppstår och anpassa upplägg efter deltagares olika förutsättningar och behov. För att lyckas med arbetet krävs ett entreprenöriellt och coachande förhållningssätt.
Mycket god datorvana och administrativ förmåga är en självklarhet. Som person känner du väl igen dig i Botkyrka kommuns ledord: Öppen, orädd och energisk. Högskoleutbildning inom beteendevetenskap eller annat relevant område eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt är meriterande. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. B-körkort är en fördel.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, upphör: 2014-08-31 Vikariat under föräldrarledighet
ErsättningMånadslön Ange löneanspråk i ansökan
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-19
Ange följande referens när du ansöker: A328499
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoachim Persson, Sektionschef 08-530 626 98
Facklig kontaktMattias Gustafsson, Handledare 08-530 625 84
FöretagBotkyrka kommun, Arbets- och kompetenscenter
AdressBotkyrka kommun, Arbets- och kompetenscenter
Munkhättevägen 45
14785 Tumba
Jobbnummer 1536694
Observera att sista ansökningsdag har passerat.