Handläggare/utredare till Nynäshamns kommun (50-75%)
Arena Personal Sverige AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Om tjänsten
Vi söker en handläggare/utredare med inriktning förskola till Nynäshamns kommun.
Tjänsten är på deltid (50-75%) och arbetstiden är förlagd på vardagar och under kontorstid.
Detta hyruppdrag beräknas starta så fort som möjligt och pågå till årsskiftet med möjlighet till förlängning.
Du kommer arbeta som handläggare och vara ett administrativt stöd till avdelningschef förskola på barn och utbildningsförvaltningen och kommunens förskolechefer.
Barn och utbildningsförvaltningen omfattar skola, förskola, bibliotek, fritid och kultuverksamhet samt måltidsverksamhet.
I dina dagliga arbetsuppgifter kommer du arbeta med handläggning, uppföljning samt prognostisering av platsköp och försäljning av förskoleplatser.
Andra exempel på arbetsuppgifter är:
• Handlägga ansökningar, rekvirering och rapportering av statdsbidrag till myndigheter
• Publicerar och avslutar rekryteringar samt utföra viss personaladministation
• Ekonomiadministration
• Ha kontakt med andra kommuner och myndigheter
Det administrativa stödet till förvaltningens ledningsgrupp är i ständig utveckling och du förväntas vara aktiv i att effektivisera och förbättra verksamheten.
Du kommer dagligen att arbeta i systemen Extens och IST för barn och elevadministration, Public 360 för ärende och dukumenthantering, Hypergene och Xpand för ekonomiuppgifter, Proceedo för fakturahantering och inköp samt SiteVision för webbpublicering. Har du tidigare arbetet i något av dessa system så är det meriterande.
Din profil
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning och gärna inriktning mot administration eller ekonomi.
För att passa för tjänsten behöver du som person vara flexibel, prestigelös, strukturerad och ha god organisations och samarbetsförmåga.
Du är en god kommunikatör och kan yttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Du har även goda kunskaper i Office-paketet och det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta med IT-baserade personal och ekonomiadministrativa system.
Körkort och tillgång till egen bil är ett önskemål.
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid 75% Visstid, 3-6 månader
Publiceringsdatum2018-09-19ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-19
Ange följande referens när du ansöker: 6210
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAndreas Rudberg
FöretagArena Personal Sverige AB
AdressArena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 7
Jobbnummer 4356223
Observera att sista ansökningsdag har passerat.