Handläggare till Kronofogdens kundservice i Kristianstad

Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Kristianstad, Malmö, Helsingborg, Ljungby, Karlskrona eller i hela Sverige

Kronofogden arbetar med uppbyggnad av en ny organisation i syfte att skapa en myndighet som bättre kan möta våra kunder. En del av denna nya organisation är att bygga ut kundserviceenheten. När det arbetet är klart kommer det att finnas sju team spridda på fem orter i landet som servar tre olika kundgrupper; allmänhet, borgenärer och gäldenärer.

Vi söker nu handläggare till Kundservice i Kristianstad

Ditt nya jobb
innebär att besvara frågor från medborgare och företag per telefon och e-post, arbeta med administrativa arbetsuppgifter samt handlägga vissa ärenden i kundmötet. Du förutser kundens behov och ser kunden ur ett helhetsperspektiv. Kundservice är ofta kundens första och enda kontakt med Kronofogden och vårt ansikte utåt. Därför ställer arbetet mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och se lösningar på olika situationer.

Som handläggare inom Kundservice är det viktigt att man gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar gott omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut. Arbetet ställer stora krav på den kommunikativa förmågan som leder till att vi skapar förtroende i mötet med våra kunder. Rollen kräver även förmåga att arbeta resultatinriktat och se sin del i helheten.

Vi söker dig som

• har treårig gymnasieutbildning
• de senaste fem åren har arbetat minst två år i ett kundkontaktcenter med information och service
• har service- och kundfokus samt ett professionellt bemötande
• har mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
• har god självkännedom, personlig mognad och empatisk förmåga
• är resultatinriktad och kan arbeta i ett högt tempo
• är innovativ och ser lösningar
• tar ansvar för ditt lärande och delar med dig av kunskaper och erfarenheter till andra
• har mycket goda datorkunskaper och vana vid att arbeta i datoriserad miljö
• har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska.

Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande.

Erfarenheter från kundkontakter ska vara arbete med att hantera både större mängd telefonsamtal (minst 50 samtal per dag) och besvara skriftliga förfrågningar.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi vill att du delar våra värden offensiv, pålitlig och hjälpsam.

Våra öppettider är vardagar 08:00 - 18:00 och arbetstiden är schemalagd där du själv har möjlighet att påverka din arbetstid. Tjänsten är dagtid på heltid och avser en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Preliminärt tillträde är september 2012.

Sista ansökningsdatum: 2012-06-14

Publiceringsdatum
2012-05-29

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Simon Almqvist, Teamchef, 010-578 45 71
Monica Karlsson, Teamchef, 010-573 70 12
Pär Stuberg, ST, 010-577 64 27
Susanne Madsen, JUSEK, 010-577 64 30

Företag
Kronofogdemyndigheten

Adress
Kronofogdemyndigheten

Jobbnummer
1257369

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronofogdemyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronofogdemyndigheten: