Handläggare till ID-kontrollsektionen, Solna
Skatteverket / Ekonomijobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som handläggare är i huvudsak administrativa. Du arbetar bland annat med post- och brevhantering samt med vårt ärenderegister, hantering av persondata och att skicka uppgifter till diariet. I arbetsuppgifterna ingår också att skicka ut aviseringar till ID-kortssökande. ID-kontrollsektionen är ett muntligt och skriftligt stöd till Skatteverkets servicekontor som hanterar ID-kort. I sektionens uppdrag ingår även att regelbundet genomföra kvalitetskontroller av ID-kortsärenden som är handlagda på landets servicekontor. Tempot kan tidvis vara högt, därför behöver du vara noggrann och strukturturerad samt ha förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt. Enklare utredningar kan förekomma i mån av tid.
På ID-kontrollsektionen i Solna är vi 19 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en pågående eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180hp inom juridik, ekonomi eller samhällsvetenskap
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt
• har mycket god förmåga att samarbeta men som även kan arbeta självständigt
• har ett gott bemötande
• är flexibel
Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på Skatteverket. Det är även meriterande om du har annan relevant och aktuell administrativ erfarenhet samt erfarenhet av att bemöta människor med olika bakgrund via telefon eller mail.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är tidsbegränsad på heltid cirka tre månader fr.o.m. juni 2018
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.
Välkommen med din ansökan till oss! Endast ansökningar via vår hemsida. Från ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-03-07ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKerstin Lind, sektionschef
kerstin.m.lind@skatteverket.se 010-572 96 05
Elin Larsson Bergvall, handläggare 010-572 41 53
Sangar Maolod, facklig kontaktperson ST 010-574 59 72
Anita Fontanus Hazén, facklig kontaktperson Saco 010-574 17 52
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna Strandväg 22
17194 SOLNA
KontorsadressSolna Strandväg 22
Jobbnummer 4005076
Observera att sista ansökningsdag har passerat.