Handläggare till HR-avdelningen med ansvar för verksamhetsplaner

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu controller till kompetensenheten som är analytisk och pedagogisk med placering i Solna. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik och kompetensförsörjning som stödjer Polismyndighetens kort- och långsiktiga mål. Ansvaret omfattar strategisk styrning, verksamhetsnära stöd och rådgivning inom hela HR-området som till exempel utbildningsfrågor, rekryterings- och kompetensförsörjningsfrågor, arbetsmiljö, förhandlings- och arbetsrättsliga frågor samt ledar- och medarbetarskapsfrågor. HR-avdelningen ska vidare säkerställa att det finns förutsättningar för ett verksamhetsdrivet, professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd för hela Polismyndigheten.

Kompetensenheten vilken består av sektionerna grundutbildning, fort- och vidareutbildning samt utveckling och samordning är den enhet vid HR-avdelningen som har ansvar för Polismyndighetens utbildningsverksamhet både vad gäller grundutbildning till polis och utbildning för redan anställda. Här ligger också ansvaret för myndighetens bibliotek.

Vi söker nu handläggare till sektionen för utveckling och samordning och gruppen verksamhetsstöd. Gruppens uppdrag är att säkerställa ett effektivt och väl fungerande administrativt och strategiskt stöd till enheten, med placering i Solna.



Publiceringsdatum
2020-10-27

Arbetsuppgifter
Som handläggare utgör du ett proaktivt stöd till enhetschef och sektioner i planerings-, styrnings- och uppföljningsfrågor med ansvar att säkerställa intern styrning och kontroll (ISK). Du kommer att ha ansvar för att utveckla och samordna dessa processer på enheten. Du arbetar i nära samverkan med ekonomi och HR i det s.k. VEK-perspektivet (verksamhet/ekonomi/kompetens) och föredrar och redovisar för enhetens ledningsgrupp.
Du kommer även ingå i nätverk med andra controllers i myndigheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
• intern styrning och kontroll
• verksamhetsplanering
• tertialuppföljning, analys, rapportering och årsredovisning
• beredning och föredragning för ledningsgruppen på enheten
• uppföljning av regeringsuppdrag
• viss statistikhantering


Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• akademisk examen eller annan erfarenhet arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• minst 3 års aktuell erfarenhet som controller på strategisk nivå i en större organisation
• erfarenhet från intern styrning och kontroll (ISK)
• goda kunskaper i Officepaketet

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har erfarenhet:
• av att ta fram och hålla muntliga föredragningar och presentationer
• som controller i offentlig förvaltning
• av finansiell styrning
• från ett processinriktat arbetssätt
Detta är en tjänst för dig som har ett analytiskt tankesätt med en förmåga att både se till helheten och detaljer på både kort och lång sikt. På ett lösningsfokuserat sätt driver du på i ditt arbete tills det är avslutat eller önskade resultat är uppnådda. Du har förmåga att presentera ditt arbete på ett koncist och tydligt sätt utifrån målgrupp. Eftersom du kommer att arbeta mot olika delar i verksamheten och delta i olika arbetsgrupper och nätverk behöver du ha en god samarbetsförmåga och ha förmåga att skapa förtroendefulla relationer och vidmakthålla dessa.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Solna

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C43085/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Jobbnummer
5420675

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: