Handläggare som avtalsrådgivare till ekonomiavdelningen

Göteborgs kommun / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

Publiceringsdatum
2023-05-29

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en handläggare som avtalsrådgivare till en nyinrättad tjänst, som kommer att vara en viktig kugge i förvaltningens arbete kring hur vi arbetar med våra avtal. Är du hjälpsam och brinner för att ge råd, stöd och hantera administration kopplat till avtalsärenden är det dig vi söker. Tjänsten finns på enheten inköp, upphandling, rättvisande resultat och kontroll där du är en av 12 medarbetare, som är en del av ekonomiavdelningen.

I rollen som avtalsrådgivare stöttar du löpande förvaltningens olika avdelningar i deras arbete med avtalsfrågor så att förvaltningen kan göra effektiva och hållbara avtal. Du ger råd, stöd och administration i avtalsförvaltningen samt medverkar aktivt i förvaltningens inköpsarbete men med fokus på avtalsprocessen i förvaltningen.

Rollen som avtalsrådgivare innebär att du är spindeln i nätet när det gäller avtalsfrågor både internt inom kommunen och i kontakt med våra leverantörer och andra avtalspartners. Du är en driven, pedagogisk och ordningsam person som gillar hållbara avtal. Du arbetar i nära samarbete med förvaltningens inköp- och upphandlingsmedarbetare samt förvaltningens alla beställare, chefer och andra nyckelfunktioner vid uppföljning av våra avtal. Du ansvarar även för vår avtalsdatabas samt sköter administrationen kring förlängningar av förvaltningens avtal. En del av tjänsten innefattar också att ta fram och arbeta med inköpsstatistik och ta fram spendanalyser inför kommande upphandlingar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• relevant högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, upphandling eller motsvarande, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt
• erfarenhet av avtalsutformning och avtalstolkning
• goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel

För att lyckas i rollen som avtalsrådgivare är det viktigt att du har ett intresse för inköp och avtalsförhållanden. Det är meriterande om du har erfarenhet av strategiskt inköp, särskilt kravställning av varor och tjänster, samt om du har erfarenhet av att arbeta med avtalsuppföljning. Vidare är det meriterande om du har relevant utbildning inom avtalsrätt samt om du har erfarenhet av offentlig upphandling. Erfarenhet från kommun, kommunala bolag eller myndighet är också meriterande.

Vi lägger särskild vikt vid följande personliga kompetenser; mål- och resultatorienterad, analytisk, driven, serviceinriktad och kommunikativ. I arbetet motiveras du av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du tar egna initiativ, söker information och sätter dig snabbt in i avtal och överenskommelser.

Vidare har du förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt samt anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar.

Känner du igen dig i beskrivningen ovan? Tveka inte utan sök tjänsten redan i dag! Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga endast CV och eventuella intyg. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling.
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C141220".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Tf. Enhetschef inköp, upphandling och resultat
Fatma Abdullah
031-365 30 53

Jobbnummer
7830050

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: