Handläggare skolskjuts och förvaltningsövergripande

Hudiksvalls kommun Lärandeförvaltningen / Butikssäljarjobb / Hudiksvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Hudiksvall, Nordanstig, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hudiksvalls kommun Lärandeförvaltningen i Hudiksvall

Lärandeförvaltningen söker:
Handläggare skolskjuts och förvaltningsövergripande samordning

Lärandeförvaltningens verksamhet innefattar förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning, totalt ca 1200 medarbetare och 6500 elever.
Förvaltningen arbetar för att verksamheten ska kännetecknas av samhällstjänster av högsta kvalitet, bidra till ett blomstrande näringsliv och en attraktiv och hållbar livsmiljö. Detta ska göras på ett sådant sätt att man upplever en balans mellan arbete och fritid.
Hos oss skall alla barn, elever och vuxna känna Jag kan- Jag vill- Jag vågar.


Publiceringsdatum
2017-11-02

Arbetsuppgifter
Planera, samordna, utföra uppgifter och fatta beslut i skolskjutsfrågor och transport till och från nattisverksamhet. Förvaltningens samordnare i genomförandet av önskad sysselsättningsgrad. Förvaltningens kontaktperson för fristående skolor, fritidshem och förskolor. Fatta beslut om bidrag till fristående enheter, dock ej tilläggsbelopp särskilt stöd, men samordna sådana ärenden. Fatta beslut om interkommunal ersättning för alla skolformer. I uppdraget ingår budgetansvar. Genomföra uppdrag inom enheten förvaltningsstöds ansvarsområde.

Arbetet kräver stor kreativitet och hög initiativförmåga. Du ska självständigt kunna planera arbetet och göra prioriteringar eftersom flera uppdrag pågår ständigt samtidigt. I uppdraget ingår att hantera överklagandeärenden.

Tjänsten är centralt placerad på Lärandeförvaltningen och ingår i enheten förvaltningsstöd. Genom sitt stödjande arbete ger enheten huvudmannen och verksamheterna förutsättningar att höja kvaliteten, säkerställa likvärdigheten och öka måluppfyllelsen i verksamheterna så att barns och elevers lärande främjas.


Kvalifikationer
Du som söker bör ha minst tre års erfarenhet från offentlig förvaltning. Högskoleutbildning i offentlig förvaltning är meriterande. Kompetenser som flexibilitet, noggrannhet, ansvarsfullhet, initiativrikedom, självständighet, stresstålighet och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper för denna befattning. I uppdraget ingår tät kommunikation med medarbetare med liknande uppdrag. Regelbunden kommunikation och samarbete med förvaltningschef, verksamhetschefer, enhetschefer, transportavdelning och externa skolskjutsentreprenörer. Befattningsinnehavaren ska kunna informera och ge stöd inom de områden som beskrivs i arbetsuppgifter.

Intervjuer är planerade att ske 30 nov samt 1 dec.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hudiksvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har Hudiksvalls kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Flyttbidraget på 10 000 kronor beskattas av den anställde
Läs mer om Hudiksvalls kommun på vår hemsida www.hudiksvall.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-01-01 Enligt datum eller efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-26
Ange följande referens när du ansöker: L 272-2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Kallberg, enhetschef 073-270 21 81

Företag
Hudiksvalls kommun Lärandeförvaltningen

Adress
Hudiksvalls kommun Lärandeförvaltningen
Trädgårdsgatan 4
82480 HUDIKSVALL

Kontorsadress
82480 Hudiksvall

Jobbnummer
3782744

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hudiksvalls kommun Lärandeförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hudiksvalls kommun Lärandeförvaltningen: