Handläggare Rättsavdelningen vid Informationsförvaltningsenheten

Polismyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Pajala, Överkalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Kiruna, Gällivare, Boden, Kalix, Luleå eller i hela Sverige

Som handläggare inom förvaltningsärenden arbetar du med administration, registervård och granskning för att upprätthålla korrekta uppgifter i polisiära register och i andra register inom rättsväsendet. Du kan även komma att arbeta med att handläggning av registerutdrag och andra ärenden kopplat till registerutdrag.
I arbetet ingår också telefonsupport till allmänheten och myndigheter samt att handlägga övriga ärenden som faller inom enhetens arbetsområden.

Publiceringsdatum
2018-08-03

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• 3-årig gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi eller samhällsvetenskap alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• god förmåga och vana att uttrycka dig i tal och skrift i svenska och engelska
• god vana av att arbeta i MS Outlook och MS Officepaketet Word

Det är meriterande om du har:
• god vana av att arbeta med telefonisupport
• erfarenhet av handläggnings-/utredningsarbete inom staten
• eftergymnasialutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för verksamhetsområdet
• kunskaper i juridik, inom förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen
• erfarenhet av Polismyndighetens IT-system

Dina personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på god samarbetsförmåga samt att du har en positiv attityd, är serviceinriktad och flexibel. Vidare bör du vara initiativtagande och självständig samt ansvarskännande och noggrann. Vi förutsätter att du arbetar i enlighet med Polisens värdegrund.
Vi lägger stor vikt vid personligt lämplighet.

Polismyndighetens söker handläggare förvaltningsärenden till Registerförvaltningen med placering i Kiruna - Rättsavdelningens Informationsförvaltningsenhet

Om arbetsplatsen:
Informationsförvaltningsenheten erbjuder en verksamhet med många olika och spännande arbetsuppgifter. Det nationella perspektivet har förstärkts i och med den nya polisorganisationen. Vårt mål i allt arbete är att visa på engagemang och effektivitet. Vår kontakt med allmänhet och myndigheter präglas av service och tillgänglighet. För att vi ska vara framgångsrika ställs stora krav på oss alla.

Vi sätter stor vikt vid en god arbetsmiljö. Arbetsplatsen har ett aktivt friskvårdsarbete där flera alternativ till friskvård erbjuds. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-31
Ange följande referens när du ansöker: A.373.723/2018

Kontakt
Anders Malmström
Carla Vidén

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Jobbnummer
4271977

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: