Handläggare med inriktning bostadsanpassningsbidrag

Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen i Eskilstuna

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.

Biståndskontoret ansvarar för handläggning av ärenden som gäller bistånd enligt SoL, LSS och bostadsanpassning enligt bostadsanpassningslagen och är uppdelad i våra tre enheter: äldreomsorg (ÄO), område funktionsnedsättning (OF) och kansli.

Publiceringsdatum
2016-02-19

Arbetsuppgifter
Trivs du med att arbeta i en händelserik verksamhet där du stimuleras av kombinationen utredning, samverkan och brukarkontakt? Då har vi en tjänst för dig! Nu söker vi på Biståndskontoret en handläggare som vill bli en del i vårt team.

Som handläggare hos oss ingår du i en arbetsgrupp med fyra kollegor, enhetschef och konsulent/teamledare. Vi arbetar i lokaler som ligger vid Fröslunda torg.

Hos oss arbetar du dagligen med att utreda, bedöma och besluta ärenden enligt Bostadsanpassningslagen. Rollen innefattar mycket samverkan med brukarens kontaktnät, entreprenörer, hyresvärdar, arbetsterapeuter och andra intygsskrivare. Som handläggare hos oss får du arbeta med helheten, dina arbetsuppgifter kan vara allt ifrån hembesök och telefonkontakt till att ansöka om bygglov till anpassning. Du arbetar självständigt med ansvar för dina ärenden, samtidigt som du har stöd i det dagliga arbetet av både kollegor och konsulent/teamledare. I ditt arbete dokumenterar du i systemet BAB för Windows. Vi erbjuder ett varierande och flexibelt arbete där du får arbeta med både brukarkontakt och med administrativa uppgifter kopplade till utredning.

Kvalifikationer
Vi söker i första hand dig som har en avslutad högskoleingenjörsutbildning inom bygg eller VVS. Har du en examen som arbetsterapeut, sjukgymnast, socionom eller annan likvärdig utbildning är även det mycket intressant. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av utredning. Har du även tidigare arbetat med målgruppen funktionsnedsättning ser vi det som en fördel. Goda kunskaper i lagen om bostadsanpassning är önskvärt.

Eftersom du dokumenterar mycket i ditt arbete ser vi att du har god förmåga att utrycka dig i både tal och skrift. Eftersom arbetet innebär en del resor och kräver flexibilitet behöver du ha B-körkort.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen vill vi att du är en drivande person som vill vara med och utveckla verksamheten. Du har en struktur i ditt arbete, är noggrann och planerar och följer regler och ramar i arbetet. Vi ser att du är en person som kan arbeta självständigt, men som också ser fördelar i samarbeta med dina kollegor. Du är van att samverka, är lyhörd, öppen och har lätt för att skapa goda kontakter med andra.

Vi ser fram emot att få arbeta med dig i vårt team! Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-05-02 eller enligt överenskommelse, upphör: Vikariat 6 månader, med möjlighet till fast anställning om erforderliga beslut tas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-06
Ange följande referens när du ansöker: 2536
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Dahlberg, Rekryteringskonsult 016-710 28 30

Företag
Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen
Alva myrdals gata 3d
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
63186 Eskilstuna

Jobbnummer
2680914

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen: