Handläggare med fokus på skattefrågor inom vår skatteupplysning
Skatteverket / Juristjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Halmstad,
Ängelholm,
Ljungby,
Helsingborg,
Älmhult eller i
hela Sverige För dig som brinner för kundkontakt och är duktig på att förmedla kunskap och information finns ett utvecklande jobb på Skatteupplysningen.
Med ett gott bemötande hjälper och vägleder du våra kunder. Här skapar du samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor.
Om jobbet
På Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansikte utåt. Du svarar på frågor om skatt från privatpersoner eller företag. Du skapar förtroende genom att vara lyhörd och ha ett gott bemötande. Frågorna kommer främst via telefon, men också via mejl. Du tar själv ansvar för att uppdatera dig om nyheter och förändringar inom ditt arbetsområde. Med hjälp av olika digitala informationskanaler söker du också svar under samtalet med kunden. Vissa frågor är enkla och går snabbt att besvara medan andra är mer komplexa.
I det här jobbet har du kontakt med kunder hela dagarna och du möter en stor mångfald av människor. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du utvecklas inom kundservice och får bred kunskap inom skatteområdet.
Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov.
Du tillhör Skatteupplysningsenhet Södra och din placering är i Halmstad. I Halmstad är vi ca 65 medarbetare fördelade på två personbeskattningssektioner, en företag- och momssektion samt en folkbokföringssektion.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter som är till nytta för medborgare och företag med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling med en god balans mellan arbete och fritid
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår
https://skatteverket.mynetworkglobal.com/center/tool/position/267976/edit/medarbetarpolicy.I det här jobbet ska du:
- ha ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
- ha förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lätt formulerat
- ha förmåga att stödja och samverka och bidra till en god arbetsmiljö
- arbeta professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
- stimuleras av och kunna arbeta i ett högt tempo.
Du ska även ha:
- en högskoleutbildning om 180 högskolepoäng (120 poäng) inom för befattningen relevant område, alternativt relevant arbetslivserfarenhet från Skatteverket
- god kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift
- goda kunskaper om informationssökning och digitala medier
Det är önskvärt att du har studerat ekonomi och/eller juridik på högskolenivå och/eller har erfarenhet från arbete inom service, kommunikation och information.
Bra att veta
Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan tillämpas.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna. Intervjuer kommer att ske under veckorna 24 och 25.
På
https://skatteverket.mynetworkglobal.com/center/tool/position/267976/edit/skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2019-10-01 tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-05-13ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-26
Ange följande referens när du ansöker: 2019/357
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChrister Jönsson, hr-specialist, rekrytering 010-574 96 46
Hanna Kvarnholt, hr-specialist rekrytering 010-574 93 93
Lilith Rosén, sektionschef 010-574 70 61
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna
17194 Solna
KontorsadressSolna
Jobbnummer 4784492
Observera att sista ansökningsdag har passerat.