Handläggare med administrativ inriktning till Polisregion Bergslagens kansl

Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Örebro, Hallsberg, Lindesberg, Karlskoga, Kristinehamn eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift?

Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Region Bergslagen omfattar Dalarnas, Värmlands och Örebro län med Örebro som huvudort. I regionen arbetar drygt 2000 medarbetare. Vi värnar om god personalpolitik och arbetsmiljö vilket är en viktig förutsättning för bra polisverksamhet. Arbetet med mångfald och likabehandling står högt på agendan.

Beskrivning av arbetsplatsen

Regionkansliet vid polisregion Bergslagen har i uppdrag att stödja regionledningen med planering och uppföljning av verksamheten på en övergripande nivå samt att tillsammans med polisområdeskanslierna och i samverkan med länsstyrelser, kommuner och andra lokala aktörer stödja lokalpolisområdena med det brottsförebyggande och trygghetsskapande arbetet. Regionkansliet leds av en regionkanslichef och är uppdelat i mindre grupper med tillhörande gruppchef. Regionkansliet ansvarar också för disciplin- och skiljandeärenden. Regionkansliet finns i helt nybyggda lokaler i närheten av polishuset i Örebro.

Publiceringsdatum
2023-07-21

Arbetsuppgifter
I denna funktion som vikarierande handläggare med administrativ inriktning har du en central roll i regionkansliets administrationsteam. Du är en av dem som bistår i att hålla ordning och reda på kontoret i såväl ärendehantering som praktiska göromål och som samtidigt förväntas bistå med kvalificerat administrativt stöd till såväl regionledning som övriga funktioner vid kansliet. Arbetsuppgifterna innebär bland annat:

• Diarieföring
• Upprätta minnesanteckningar och/eller protokoll vid olika möten
• Årsplanering för vissa funktioner
• Posthantering (fysisk och elektronisk)
• Beställningar
• Mötesbokningar
• Felanmälningar fastighet
• Hantering kontorsmateriel

Regionkansliets administrativa team är under fortsatt utveckling och du kommer tillsammans med dina kollegor att få bidra till utveckling av strukturer och arbetsmetoder.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap eller rättsvetenskap, alternativt annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som erhållits på annat sätt och som Polismyndigheten bedömer lever upp till motsvarande krav.
• Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet i närtid
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:

• Aktuell erfarenhet av kansliverksamhet
• Kännedom om polisens organisation

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är lösningsorienterad och tar egna initiativ för att lösa de frågor som kommer upp. Då det förekommer många kontakter såväl internt som externt håller du en hög servicenivå och agerar uppmärksamt och tillmötesgående. Du har förmåga att själv planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och du kan hantera snabba uppdrag med deadlines. Du har en god samarbetsförmåga och förväntas kunna relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

• Du har mycket god organisationsförmåga
• Du är van att arbeta strukturerat och kan hantera många detaljer men samtidigt behålla fokus på helheten
• Du har förståelse för hur ärenden bereds och att det finns regler som styr verksamheten
• Du trivs med att arbeta tillsammans med andra inom regionkansliet samt att samverka med personer utanför regionkansliet
• Du är lyhörd, når fram med ditt budskap, arbetar proaktivt och återkopplar
• Du har förmåga att snabbt sätta dig in i olika sammanhang och vid behov ändra fokus
• Du tycker om att självständigt driva ditt arbete framåt och kommunicerar prestigelöst med dina intressenter
• Du är pålitlig, lojal, har hög integritet och är van att hantera information med stort omdöme

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT

Kontaktpersoner:
Har du frågor är du välkommen att kontakta gruppchef kansligrupp 1: Råbert Eriksson-Fredriksson.
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Willbas.

Facklig företrädare:
Polisförbundet, ST, SACO och SEKO nås via polisens växel 114 14

Övrig information
Placeringsort: Örebro
Funktion: Handläggare/inspektör
Anställningens omfattning: Tidsbegränsad anställning i 12 månader

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 4/8 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C149680/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Kontakt
tf. Regionkanslichef
Råbert Eriksson
rabert.eriksson-fredriksson@polisen.se
010- 566 57 89

Jobbnummer
7980247

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen: