Handläggare lön- reseadministration till HR-avdelningen, PAC, Li
Polismyndigheten - Linköping - Pac / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Linköping - Pac i Linköping Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Arbetsplatsbeskrivning
HR-avdelningens främsta uppgift blir att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagar-organisationerna, myndighetens personalansvarsnämnd.
Polisens administrativa center (PAC) är en organisatorisk enhet inom HR-avdelningen. PAC Personal är placerat i Linköping och ansvarar för Polismyndighetens löne- och pensionsadministration.
Publiceringsdatum2020-04-03Dina arbetsuppgifterSom lönehandläggare med inriktning på reseadministration arbetar du både självständigt och i grupp med att registrera, kontrollera och granska resor i det personaladministrativa systemet Palasso samt att ge information, service och rådgivning gällande resor till samtliga medarbetare inom Polisen.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
goda kunskaper om och erfarenhet av att arbeta med löner och reseräkningar
goda kunskaper och god vana av it-baserat arbete.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
erfarenhet av det statliga avtalsområdet
erfarenhet av det personaladministrativa systemet Palasso eller Heroma
erfarenhet av förändringsarbete/byte av lönesystem
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information. Dessutom krävs att du är noggrann, kan ta egna initiativ och har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
KontaktRekryterande chef: Tony Hugoh, tfn 010-563 69 72
HR konsult: Marina Kireeva, mail
marina.kireeva@polisen.segFackliga företrädare
Fredrik Bergh SACO, tfn 010-563 91 37
Sofia Ask Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Sara Granberg ST, tfn 073-807 38 12
Karna Tillheden Seko Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information
Anställningen:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovning Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till
jobb.na@polisen.se senast den 17 april 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A178.059/2020 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A178.059/2020 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på
www.polisen.se/personuppgifter/rekryteringDin ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.seVi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-03
AdressPolismyndigheten - Linköping - Pac
Tornbyvägen 1
58107 Linköping
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A178.059/2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Tornbyvägen 1 (
visa karta)
581 07 LINKÖPING
Ansökan E-post:
jobb.na@polisen.se Arbetsplats Polismyndigheten - Linköping - Pac
Jobbnummer 5178661
Observera att sista ansökningsdag har passerat.