Handläggare inom internationell inkasso till finansbolag

Amendo Bemanning & Rekrytering / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amendo Bemanning & Rekrytering i Stockholm

Nu söker vi en driven, positiv och uttåtriktad handläggare till vår kunds backofficeavdelning inom internationella inkassotjänster. Inom avdelningen arbetar de främst med handläggning av deras kunders fodringar inom produkterna fakturaservice, inkasso och inkassobevakning. Deras produktionssystem är Rekondis och meriterande ifall man har erfarenhet från de systemet. Nu söker vi dig som vill hjälpa kunder och hitta skräddarsydda lösningar utifrån deras situation. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader men ambition är att företaget vill anställa efter konsultperioden.

Arbetsbeskrivning
Dina löpande arbetsuppgifter som Collection Administrator (CAD) består i att handlägga kundens ärenden inom ramen för deras inkassotjänster. Du fattar beslut om rätt åtgärd i respektive ärende i syfte att driva in utestående fordringar på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. Som CAD verkar du också för att kundens ärenden hanteras i enlighet med våra koncept, kundunika lösningar samt våra värderingar och att hela tiden ge kunden den bästa lösningen utifrån deras situation. Vidare säkerställer du att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en effektiv inkassoprocess.
Du ingår i ett team av andra inkassohandläggare som tillsammans arbetar för att säkerställa kvalitativ och regelrätt handläggning av deras kunders inkassoärenden. De erbjuder ett omväxlande arbete som innehåller både administration och kontakt med myndighet och till viss del kunder och ett ständigt utmanande av deras befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en bättre process och ökad lönsamhet.


Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet från administration inom områden ekonomi-, kredit- eller krav/inkassoavdelning. Genom dina erfarenheter har du skaffat dig goda kunskaper i Office-paketet och visat att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt, erfarenhet från produktionssystem Nova, Rekondis eller One Interface är meriterande.

Du är främst en serviceinriktad och noggrann problemlösare som gillar att arbeta med administration! För att lyckas i rollen behöver du också trivas med ett högt arbetstempo där du prioriterar bland olika arbetsuppgifter och fattar beslut i linje med företagets värderingar. Du har en känsla för service och en vilja att generera resultat och du har även förmåga att bygga goda relationer där du skapar ett givande samarbete med både kunder och kollegor.




Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Idag är vi ca 350 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas.

<B>Detta får du som konsult på Amendo</B>
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Frågor och kontakt
Välkommen att söka tjänsten omgående. Vi träffar lämpliga kandidater löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Shahrokh.afyouni@amendo.se

<a href="https://goo.gl/DpqfGV" target="_blank">Följ oss gärna på LinkedIn!</a>

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2019-01-14

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-08
Ange följande referens när du ansöker: 4029
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Shahrokh Afyouni shahrokh.afyouni@amendo.se

Företag
Amendo Bemanning & Rekrytering

Adress
Amendo Bemanning & Rekrytering
Humlegårdsgatan 17
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 17

Jobbnummer
4554132

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amendo Bemanning & Rekrytering

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amendo Bemanning & Rekrytering: