Handläggare inom Gemensamma Försäkringsfrågor, Språkmöte i Stockholm
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Som handläggare med inriktning Språkmöte har du ett viktigt uppdrag, du är nämligen ofta medborgarens första kontakt med Försäkringskassan och bidrar på så vis att förstärka förtroendet för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen.
Handläggning, kundkontakt och teamarbete
Vi på Språkmöte svarar på frågor som gäller hela den svenska socialförsäkringen vilken innefattar drygt 50 olika förmåner. Du informerar och kommunicerar över telefon med individer på svenska och engelska, samt ett tredje språk. Vissa språk erbjuds via bokade samtal medan andra erbjuder vi via direktlinjer. Detta innebär att mestadels av din totala arbetstid kommer du tala i telefon med våra kunder. Tjänsten innebär inkommande och utgående samtal på kundtjänst. Du besvarar också frågor via epost på svenska och engelska.
Du hjälper individer att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. En viktig del av ditt uppdrag är att informera och ge support i våra självbetjäningstjänster och skapa förutsättningar för medborgarna att självständigt ska kunna sköta sina ärenden. Du behöver vara en van datoranvändare och kunna hantera ett omfattande informationsflöde för att kunna möta kundernas olika behov. Detta kräver att du effektivt kan hämta information från olika webbsidor och system samtidigt som du har kunden i telefonen.
Vi söker dig som
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift i svenska och engelska, samt ett eller flera av följande språk: arabiska, polska, spanska, turkiska, somaliska, finska och tigrinja. Arbetet utförs på de språk du anställs på.
• har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• som tycker om att ge service med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice med god kvalitet
• tycker det är roligt att jobba mot individuella- och gemensamma mål
• har en god datorvana
• är mål- och resultatinriktad
• har en god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter
• har erfarenhet av och trivs med möten över telefon.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av kundmöten och service, gärna över telefon
• har erfarenhet av att ha kundmöten eller andra möten med människor med deras behov som utgångspunkt
• har erfarenhet av att jobba teambaserat och arbeta mot gemensamma mål.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2023-02-13Övrig informationArbetstiden är på vardagar mellan 08:00-16:27. Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde den 8 maj 2023. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester används som en del av urvalet i den här rekryteringsprocessen.
Vi kommer att ha ett rekryteringsseminarium under eftermiddagen den 9 mars 2023 klockan 16.30 för de som går vidare efter arbetspsykologiska tester. Under seminariet utförs både skriftliga och muntliga språktester på samtliga språk och ni kommer att få information om verksamheten och uppdraget. För sökande till Stockholm hålls rekryteringsseminariet på vårt huvudkontor på Telefonplan och i Göteborg på vårt kontor på Grafiska Vägen 2C.
Intervjuer kommer att hållas löpande under vecka 11.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktuppgifter
Rekryterande chef: Camilla Hagman 010- 116 16 53, Labinot Aziraj 010-119 78 53 och
Agneta Svännel, 010-111 52 79 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Alexandra Strandqvist, 010-112 44 58 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Ebtehal Alemam, 010-113 10 56. SACO-S: Karoline Mellgren, 010-116 93 36. Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 26 februari 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och arbetsintyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 7439893
Observera att sista ansökningsdag har passerat.